Alt er som det plejer: Sexchikane-kampagne ændrer ikke noget hos danskerne

  • Marie Bruvik Heinskou

Press/Media: Press / Media

Description

En ny måling, lavet af analysebureauet Wilke for Avisen.dk, viser, at kun 6,9% af danskerne overvejer deres opførelse og handlinger som følge af #MeToo-kampagnen. Kampagnen har desuden sat gang i tankerne hos flere mænd end kvinder. 9,3% af mændene svarer, at #MeToo har fået dem til at overveje deres handlinger, mens det er 4,5% for kvinder. Ifølge sociolog og lektor ved Aalborg Universitet Marie Bruvik Heinskou kan man endnu ikke se resultaterne af kampagnen herhjemme, da den stadig er i proces, og det tager lang tid at ændre hverdagsrutiner. På længere sigt kan det have en betydning i forhold til vores begrebsliggørelse af, hvornår noget er en krænkelse, og hvornår noget ikke er det, siger hun. Kilder:Bornholms Tidende, sektion 1, side 11, 11-12-2017Ekstrabladet.dk, 11-12-2017Ritzaus Bureau, 11-12-2017Avisen.dk, 11-12-2017
Period11 Dec 2017

Media coverage

4

Media coverage