Attraktivt at bygge langs motorveje

  • Henrik Harder

Press/Media: Press / Media

Description

Århus: Der står en Boeing 727 ved motorvej E45 nær Skanderborg. Et mærkeligt syn, og det er aldeles også meningen. Den er ikke faldet ned fra himlen, men parkeringen er et effektivt blikfang for de omkring 45.000 mennesker, der hver dag kører forbi. Flyet tilhører et reklamebureau, der med det iøjnefaldende vartegn udlever en ny tendens i yderste potens: Det er nemlig ikke længere kun havudsigt, fuglekvidder og nærhed til gode frokostrestauranter, der trækker, når kontorvirksomheder skal vælge sig en byggegrund eller et nyt domicil. Mange firmaer siger nu nej tak til parker, bytorve og havnearealer, for de foretrækker en beliggenhed ved motorveje, helst så trafikerede som muligt. - De kan gøre opmærksom på sig selv på en unik måde overfor tusindvis af forbipasserende, og placeringen derude ved motorvejen er meget bedre end inde i en gammel købstad, hvor der slet ikke kommer så mange mennesker, siger Henrik Harder Hovgesen fra Aalborg Universitet. Han har som leder af forskningsprojektet Byen, Vejen og Landskabet været med til at beskrive, hvordan motorvejene har ændret landskabet og danskernes transportmønstre.
Period7 May 2007

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleAttraktivt at bygge langs motorveje
    Media name/outletÅrhus Stiftstidende
    Date07/05/2007
    PersonsHenrik Harder