CO2-kampagne vil ikke få effekt

    Press/Media: Press / Media

    Description

    I løbet af foråret lancerer regeringen en kampagne, der skal få os til at spare på energien. Ifølge fremtidsforsker Jesper Bo Jensen, er en sådan kampagne dog spildt. Han mener, at det er nødvendigt at løse de grundlæggende problemer som f.eks. at sikre en velfungerende kollektiv trafik, og at en kampagne blot flytter ansvaret for CO2 forbruget over på folket. Samfundsforsker Johannes Andersen fra Aalborg Universitet mener ikke, at en kampagne vil have nogen effekt på de nyrige danskere, da den gruppe 'er uden for pædagogisk rækkevidde'. Energiforsker Henrik Lund fra Aalborg Universitet mener, at det er nødvendigt med afgifter og alternative løsninger får at nedbringe CO2-forbruget.
    Period11 Feb 2007

    Media coverage

    1

    Media coverage

    • TitleSpildte ord om klimakrise
      Media name/outletNordjyske Stiftstidende 1. Sektion
      Duration/Length/Size1
      Date11/02/2007
      PersonsJohannes Andersen