Dansk turisme har ikke forstået oplevelsesøkonomien: Vi vil gerne sælge Danmark som oplevelsesdestination, men turisterhvervene hverken forstår eller bruger oplevelser som trækplaster for et dansk brand i udlandet. Turisterne svigter allerede Danmark, og det bliver kun værre, hvis vi ikke forstår den moderne turisme.

    Press/Media: Press / Media

    Description

    Jvf. ovenfor
    Bibliografisk note: Peter Kvistgaard har ph.d.-graden i regional turismepolicy og har siden 1998 forsket og undervist i turisme ved Tourism Research Unit. Kvistgaard holder en række foredrag hvert år og bl.a. ved disse foredrag genereres information om bl.a. oplevelsesøkonomi. Denne viden bruges så igen i forskningen.
    Emneord: turisme, oplevelsesøkonomi

    Subject

    Oplevelsesøkonomi
    Period3 Jul 2006

    Media contributions

    1

    Media contributions

    • TitleDansk turisme har ikke forstået oplevelsesøkonomien: Vi vil gerne sælge Danmark som oplevelsesdestination, men turisterhvervene hverken forstår eller bruger oplevelser som trækplaster for et dansk brand i udlandet. Turisterne svigter allerede Danmark, og det bliver kun værre, hvis vi ikke forstår den moderne turisme.
      Media name/outletØkonomisk Ugebrev
      Media typePrint
      Date03/07/2006
      PersonsPeter Kvistgaard