Description

Thomas Bjørner, forsker i digitale læringsspil og medieinnovation ved Aalborg Universitet, og Kim Høgskilde, formand for Brancheforeningen for Undervisningsmidler, diskuterer i deres kronik, hvordan digitale læremidler kan forbedre elevernes læring og engagement. De citerer forskning fra Aalborg Universitet, der viser, at digitale læremidler kan imødekomme specifikke udfordringer, som eleverne oplever med analoge materialer. "Spilbaseret undervisning, der inkluderede interaktive elementer som at finde historiske genstande, gav 85% af eleverne forståelse af historiske progression, mens kun 33% opnåede det med bøgerne," skriver de. Bjørner og Høgekilde argumenterer for en differentieret metode som udnytter styrkerne ved både analoge og digitale formater. (Resumé leveret af Infomedia). Kilder:Kristeligt Dagblad, sektion 1, side 8, 13-11-2024Kristeligt-dagblad.dk, 12-11-2024
Period12 Nov 2024 → 13 Nov 2024

Media coverage

2

Media coverage