Ny forskning fra Aalborg Universitet viser, at næsten halvdelen af B2B-virksomheder giver deres services væk gratis i jagten på kunder. Forskningen er lavet i samarbejde med Business Danmark og viser, at kun 43% af virksomhederne har en komplet oversigt over deres services. "Forestil dig, at en restaurant serverer en tre-retters menu, men kun tager betaling for hovedretten. Det er absurd, ikke?" siger Jens Neustrup Simonsen, Landsformand i Business Danmark. Han mener, at virksomheder sender et klart signal om, at deres service har ingen værdi, når de giver den væk gratis. (Resumé leveret af Infomedia).
Kilder:Markedsforing.dk, 24-01-2025
Ny forskning fra Aalborg Universitet viser, at næsten halvdelen af B2B-virksomheder giver deres services væk gratis i jagten på kunder. Forskningen er lavet i samarbejde med Business Danmark og viser, at kun 43% af virksomhederne har en komplet oversigt over deres services. "Forestil dig, at en restaurant serverer en tre-retters menu, men kun tager betaling for hovedretten. Det er absurd, ikke?" siger Jens Neustrup Simonsen, Landsformand i Business Danmark. Han mener, at virksomheder sender et klart signal om, at deres service har ingen værdi, når de giver den væk gratis. (Resumé leveret af Infomedia). Kilder:Markedsforing.dk, 24-01-2025