Description

For et par år siden lancerede Ikea et populært fletskab, som der fortsat er interesse for. Det er siden blev udfaset, men det bliver solgt online for omkring 5-6.000 kroner. Christian Jantzen, der er professor ved Institut for Kommunikation og Psykologi på Aalborg Universitet (AAU), mener, at hypen skyldes, at fletskabet appellerer til mange, og at det nu er svært at få fat i. Han tilføjer, at mange mennesker vil føle sig særlige, når de har fået fat i skabet, netop fordi det er svært at skaffe. Nicolai Graakjær, forsker i oplevelsesdesign ved AAU er enig i, at jagten er tiltalende for nogle købere. Lektor ved AAU Malene Charlotte Larsen siger, at det også er vigtigt, at produktet fremvises på de sociale medier. Kilder:Nordjyske Stiftstidende, sektion 1, side 15, 10-09-2020Nordjyske Stiftstidende, sektion 1, side 16, 10-09-2020Nordjyske Stiftstidende, sektion 1, side 14, 10-09-2020
Period10 Sep 2020

Media coverage

4

Media coverage