Description

Danmarks Radio stiler nu efter at få indført brugerbetaling for ydelser via mobiltelefon og internet. Den digitale mediefremtid giver mulighed for at skræddersy særlige nyhedspakker, som brugerne kan abonnere på, forklarer den kommende generaldirektør, Kenneth Plummer. Forslaget skal ses som et oplæg til et nyt medieforlig, og Plummer understreger, at Danmarks Radio vil fortsætte med at levere de kerneydelser, vi kender i dag. Ifølge professor i Interaktive Multimedier, Jens F. Jensen fra Aalborg Universitet, tyder meget på, at brugerbetaling er fremtiden. 'Vi går fra en bred broadcast-model, hvor alle har adgang til stort set det samme, til, at folk skræddersyr deres egne kanaler,' siger han.
Period5 Jul 2005

Media coverage

4

Media coverage

  • TitleDR: Brugerbetaling for mobil- og internettjenester
    Media name/outletBerlingske Tidende
    Duration/Length/Size1
    Date05/07/2005
    PersonsJens F. Jensen
  • TitleDR: Brugerbetaling for mobil- og internettjenester
    Media name/outletBerlingske Tidende Business
    Duration/Length/Size8
    Date05/07/2005
    PersonsJens F. Jensen
  • TitleDR: Brugerbetaling for mobil- og internettjenester
    Media name/outletBerlingske Tidende Business
    Duration/Length/Size9
    Date05/07/2005
    PersonsJens F. Jensen
  • TitleDR: Brugerbetaling for mobil- og internettjenester
    Media name/outletUrban
    Duration/Length/Size2
    Date05/07/2005
    PersonsJens F. Jensen