Description

De unge har ikke længere Facebook for dem selv. De 30-50-årige anvender i stigende grad det sociale netværk, hvor de f.eks. foretager statusopdateringer. 'Dét konstant at fortælle, hvad vi laver 'lige nu', er med til at give følelsen af konstant tilstedeværelse i hinandens liv. På den måde kan vi hele tiden følge med i hinandens dagligdag uden at gøre nogen særlig indsats. Det er en tidsbesparende form for kontakt på tværs af tid og rum', siger cand.mag i kommunikation, Malene Charlotte Larsen, forsker i brugen af sociale netværk på Aalborg Universitet.
Period3 Feb 2009

Media coverage

2

Media coverage

  • TitleVoksne efterligner unge på Facebook
    Media name/outletJyllands-Posten Puls
    Duration/Length/Size1
    Date03/02/2009
    PersonsMalene Charlotte Larsen
  • TitleHvilken Facebook-type er du?
    Media name/outletJyllands-Posten Puls
    Duration/Length/Size4,5
    Date03/02/2009
    PersonsMalene Charlotte Larsen