Forsikringsselskaber vil svindel til livs

    Press/Media: Press / Media

    Description

    Den danske forsikringsbranche anslår, at den mister omkring 2 mia. kr. årligt pga. falske anmeldelser fra kunderne. Der bliver derfor gjort en større indsats på området, bl.a. ved at hyre flere folk med politimæssig baggrund. Codan ønsker et centralt skadesregister, som ville have en markant præventiv effekt, siger chefefterforsker Erik Nordby. I TopDanmark mener informationschef Anders Lehmann, at selskaberne har en forpligtelse til at efterforske mistænkelige anmeldelser. Ifølge en undersøgelse foretaget af Jørgen Goul Andersen fra Aalborg Universitet lægger 12 pct. af kunderne for meget på, når de søger erstatning. En faktaboks viser TopDanmark, Tryg, Codan og Alm. Brands øgede indsats mod svindel.
    Period21 Nov 2006

    Media coverage

    3

    Media coverage

    • TitleForsikringsselskaber skærper kampen mod svindel
      Media name/outletBerlingske Tidende Business
      Duration/Length/Size1,4,5
      Date21/11/2006
      PersonsJørgen Goul Andersen
    • TitleHavarianmeldelse ar stærkt overdrevet
      Media name/outletBerlingske Tidende Business
      Duration/Length/Size1,4,5
      Date21/11/2006
      PersonsJørgen Goul Andersen
    • TitleForsikringsselskaber vil svindel til livs
      Media name/outletBerlingske Tidende Business
      Duration/Length/Size1,4,5
      Date21/11/2006
      PersonsJørgen Goul Andersen