Humanister kan mærkes på bundlinjen

      Press/Media: Press / Media

      Description

      Et nyt forskningsbarometer, udarbejdet af Danmarks Erhvervsforsknings Akademi og DJØF, viser, at private virksomheder og humanistiske og samfundsvidenskabelige forskere samarbejdede 965 gange i løbet af 2005. Desuden viser det, at den viden virksomhederne får, kan mærkes på bundlinjen, da over en tredjedel af forskningsprojekterne løser konkrete problemer. Bl.a. har humanistiske forskere fra Aalborg Universitet haft et samarbejde med Danmarks Turistråd om nye måder at få tyske turister til at komme til Danmark. Forskningen viste, at tyske børns informationssøgning på nettet har stor betydning for, om familierne vælger Danmark som turistmål. Forskningen medførte ny markedsføring rettet mod børn og skaffede flere tyske turister til Danmark.
      Period26 Oct 2006

      Media coverage

      1

      Media coverage

      • TitleFirmaer tjener på humanister
        Media name/outletErhvervsBladet
        Duration/Length/Size4
        Date26/10/2006