Description

Seerne slipper fremover for at skrue ned for tv'et, når reklameblokken starter. Det lover Niels Jørgen Langkilde, der er informationschef for TV3 og Viasat. Det sker, efter at tv-stationen har fået flere henvendelser fra seerne, der bliver irriteret over, at lyden af reklameblokken ikke er lige så høj som de øvrige programmer. Niels Jørgen Langkilde kan ikke sige hvornår lyden kan dæmpes ned, men han lover, at det ikke tager lang tid. Nicolai Jørgensgaard Graakjær, der er ph.d.-studerende fra Kommunikation på Aalborg Universitet og ekspert i reklamer og lyd, siger, at reklamebranchen kan omgå lyd-bestemmelserne for reklameblokken ved at forstærke bestemte frekvensområder under redigering af lyden på tv-reklamerne. Man kan ikke løse problemet med et forbud, da kvaliteten af de enkelte lydoptagelser er forskellige. Derfor er det op til tv-stationerne at skrue ned for lyden under reklameblokkene.
Period2 Jun 2006

Media coverage

1

Media coverage