Målrettet markedsføring er opskriften på at få turister til byen

Press/Media: Press / Media

Description

Turisterne strømmer til Varde Kommune i så store tal, at kun København overgår kommunen i antallet af årlige turistovernatninger, men der er dog mange forskellige steder i området hvortil folk tager hen. Ifølge Peer Heldgaard Kristensen, der er direktør for Destination Vesterhavet, skal Varde se de øvrige feriebyer ved kysten som seriøse konkurrenter og lade være med at tage for givet, at turisterne af sig selv opdager Vardes kvaliteter. Målrettet markedsføring med det formål at sprede kendskab til Vardes attraktioner er hvad der skal til, hvis kommunen skal bevare sin succes. "Der skal være en ”reason to go”, altså en klar grund til at flytte sig", siger Henrik Halkier, turismeforsker og professor ved Aalborg Universitet. (Resumé leveret af Infomedia) Kilder: JydskeVestkysten Varde, Varde, side 2, 19-10-2022

Period19 Oct 2022

Media coverage

1

Media coverage