Description

International forskning viser, at fem til syv procent af børn i børnehaver og skoler lider af sprogforstyrrelser i en sådan grad, at de uberettiget får diagnoser som ADHD eller autisme. - Når et barn har problemer med at blive forstået og gøre sig forståelig, kan det gå to veje. Barnet kan blive uroligt og få en adfærd, der ligner ADHD, eller det kan gøre lige omvendt og krybe i et musehul og lukke sig inde i en tilstand, der ligner autisme, siger Kristine Jensen de López, der er udviklingspsykolog og lektor på Aalborg Universitet og leder af forskningsprojektet NASUD, der undersøger den sproglige udvikling hos danske førskolebørn og skolebørn med normal intelligens. (Leif Osmark)
Period14 Oct 2010

Media coverage

3

Media coverage

  • TitleMig ikke ville det nu
    Media name/outletNordjyske Stiftstidende Aalborg
    Date14/10/2010
    PersonsKristine M. Jensen de López
  • TitleØvrig kilde
    Media name/outletNordjyske Stiftstidende Himmerland, 14-10-2010
    Duration/Length/Size3. sektion, side 22
    Date14/10/2010
    PersonsKristine M. Jensen de López
  • TitleØvrig kilde 2
    Media name/outletNordjyske Stiftstidende Vendsyssel, 14-10-2010
    Duration/Length/Size3. sektion, side 22
    Date14/10/2010
    PersonsKristine M. Jensen de López