Motiverende læringsmiljøer i praksis

Press/Media: Press / Media

Description

Motiverende læringsmiljøer er noget, der kan skabes! Det viser Center for Ungdomsforsknings (CeFU) projekt "Unges motivation i udskolingen". Motivation er nemlig ikke en forudsætning for, at de unge kan lære noget i skolen, men et resultat af det, der foregår i skolen. Motivation kan således ikke forstås som noget den enkelte elev har eller ikke har, men derimod som noget, der skabes i mødet mellem eleverne og den uddannelsessammenhæng, de indgår i. 

I to nye film formidler lektor Mette Pless forskningen om motivation i udskolingen. Der gives samtidig eksempler fra praksis, som kan give lærere indsigt i, hvordan man kan skabe mere motiverende læringsmiljøer, lyst og engagement hos elever.

Film 1 uddyber, hvorfor motivation er noget  der opstår kontekstuelt, og film 2 giver bud på, hvordan man kan arbejde med motivation i praksis.

 

Se filmene her

Du kan læse mere om motivation og motivationsorienteringer i bogen "Unges motivation i udskolingen", der kan købes via Aalborg Universitetsforlag. 

Køb bogen her

Subject

Film om motiverende læringsmiljøer i praksis

Period1 Jan 2016

Media contributions

1

Media contributions