Ny salgsmetode til børn

Press/Media: Press / Media

Description

En ny salgsmetode kendt som 'viral' markedsføring er på vej til Danmark. Metoden går ud på at plante en 'virus' blandt børn og unge, som spreder den via mund til mund eller fra sms til sms. I nogle tilfælde uddeler firmaer gratis varer, f.eks. tøj og cd'er, til børn, for at give varerne status og få børnene til at anbefale dem til deres venner. Forsker i børn og medier på Aalborg Universitet, Tem Frank, siger, at det for firmaerne handler om at finde frem til de børn, der er trendsættere. Han understreger, at der endnu ikke er lavet forskning i de nye metoder i Danmark, og at det derfor ikke vides, hvor udbredte de er. Han er dog skeptisk og siger, at mindre børn ikke har kompetencer til at forstå, at der er tale om reklame.
Period8 May 2006

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleNy salgsmetode til børn
    Media name/outletNordjyske Stiftstidende
    Duration/Length/Size4
    Date08/05/2006
    PersonsTem Frank Andersen