Description

Danske provinsbyer markedsfører sig i stigende grad med gode oplevelser som dygtige håndboldkvinder og musikfestivaler, for det gør byerne interessante og lokker både virksomheder og folk til byen, konstaterer, Jens F. Jensen, professor og ekspert i oplevelsesøkonomi ved Aalborg Universitet. Thomas Martinsen, ekspert i oplevelsesøkonomi hos Rambøll Management, påpeger, at kommunerne først og fremmest skal se på deres egen styrke frem for at satse på store internationale stjerner, da det handler om at skabe en alliance mellem kultur- og erhvervsliv samt uddannelsesinstitutionerne, sådan som det er lykkedes for Roskilde. Regeringen har beregnet, at oplevelsesøkonomien omsætter for næsten 200 mia. kr. årligt og beskæftiger 170.000 mennesker.
Period1 Jul 2005

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleOplevelsesøkonomien i fremmarch
    Media name/outletJyllands-Posten KulturWeekend
    Duration/Length/Size2
    Date01/07/2005
    PersonsJens F. Jensen