Tøj til børn og babyer et voksende marked

  • Bettina Bertelsen

Press/Media: Press / Media

Description

Børn og babyer i Danmark er mere velklædte end nogensinde, og i 2005 blev der brugt ca. 7 mia. kr. på børnetøj. Sociolog fra Aalborg Universitet, Bettina Bertelsen, siger, at børn går dyrt og lækkert klædt for at vise omgivelserne, hvem forældrene er. Hun spå succes for en netop åbnet børnetøjsbutik på internettet, som har indgået en bindende aftale med Red Barnet om at aflevere mindst 300.000 kr. over tre år. Butikken sælger bl.a. bluser designet af kendte danskere, og af prisen på 269 kr. går 130 kr. til Red Barnet. Bettina Bertelsen tilføjer, at vi er utroligt optagede af at vise andre, hvem vi er, og når vi gør gode ting for andre. Ved at købe en førnævnt bluse kan man vise, at man er et godt menneske og at man er speciel, da ens barn har en anden trøje på end naboens barn.
Period5 Apr 2006

Media coverage

2

Media coverage

  • TitleTøj til børn og babyer et voksende marked
    Media name/outletNordjyske Stiftstidende MitLiv
    Duration/Length/Size1
    Date05/04/2006
    PersonsBettina Bertelsen
  • TitleTøj til børn og babyer et voksende marked
    Media name/outletNordjyske Stiftstidende
    Duration/Length/Size1
    Date05/04/2006
    PersonsBettina Bertelsen