Unge tager X Factor til sig

    Press/Media: Press / Media

    Description

    En frisk Gallup-måling viser, at 51 pct. af unge danskere mellem 18 og 35 år mener, at DR har til opgave at levere programmer som X Factor, på grund af sin public service forpligtelse. I følge Kim Toft Hansen, medieforsker på Aalborg Universitet, så hænger det sammen med, at X Factor indeholder et opkog af de senere års mest populære udsendelser. 'Ligesom i klassisk reality-fjernsyn følger vi almindelige personers udvikling, og det er blandet med deres optrædener, der minder om musikvideoer', vurderer Kim Toft Hansen. Han hæfter sig ved, at X Factor appellerer til de unges eget behov for opmærksomhed.
    Period6 Feb 2009

    Media coverage

    2

    Media coverage

    • TitleUnge vilde med X Factor
      Media name/outletBerlingske Tidende Kultur
      Duration/Length/Size4
      Date06/02/2009
      PersonsKim Toft Hansen
    • TitleUnge vilde med Lina, Blachman og Remee
      Media name/outletUrban 1. sektion
      Duration/Length/Size6
      Date06/02/2009
      PersonsKim Toft Hansen