Velgørenhed og kendte

    Press/Media: Press / Media

    Description

    Flere og flere kendte superstjerner profilerer sig ved godtgørende formål og politiske aktiviteter, der sender klare signaler til verden om, hvor uretfærdigheden trives, hvem der er de rige, og hvem der er de fattige. Og det virker, når en kendis tager en sag op. En kunstner har brug for at profilere sig uden om de gængse metoder som tv og internet, og derfor er velgørenhed en sikker platform, for det er i forvejen en god sag, siger lektor og samfundsforsker Johannes Andersen fra Aalborg Universitet. Han er enig i amerikanske og engelske medieanalytikere, der siger, at for tiden er det i sekvenserne mellem rå nyheder og underholdningsprogrammerne, at meningsdannelsen finder sted. Det er den bløde servering af nyheder, hvor f.eks. kendte eller eksperter tropper op i et studie, hvor man diskuterer den rå nyhed. Det minder om f.eks. TV 2's morgenflade.
    Period12 Jan 2008

    Media coverage

    1

    Media coverage

    • TitleNår kendte kæmper for en sag
      Media name/outletPolitiken 2. sektion
      Duration/Length/Size4
      Date12/01/2008
      PersonsJohannes Andersen