Virksomheder bruger computerspil til undervisning

  • Lars Konzack

Press/Media: Press / Media

Description

Både danske virksomheder og uddannelsesinstitutioner er i stigende omfang begyndt at bruge computerspil til undervisningsformål. Det kaldes 'edutainment', hvilket er en sammentrækning af education og entertainment. Den nye tendens kan skabe et nyt nichemarked for spilproducenter, og Nokia og IBM er således blandt de store virksomheder, som bruger computerspil til undervisning af medarbejderne. Spilforsker på Aalborg Universitet, Lars Konzack, har i flere år arbejdet med edutainment, og i 2003 udgav han sin ph.d. afhandling, hvor han undersøgte mulighederne for læringsspil til børn. Han påpeger, at det er vigtigt at diskutere spillene med børnene, og vurderer samtidig, at fordelen ved computerspil er, at man kan lære om komplekse problemstillinger.
Period26 May 2006

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleVirksomheder bruger computerspil til undervisning
    Media name/outletComputerWorld
    Duration/Length/Size1,20
    Date26/05/2006
    PersonsLars Konzack