• Kroghstræde 3

    9220 Aalborg Ø

    Denmark

Research Output 1976 2020

Filter
Report chapter
2018

Die Rolle Forscher*in im Bereich Hochschuldidaktik

Kordts-Freudinger, R. & Scholkmann, A., 2018, Rollen- und Kompetenzprofile für hochschuldidaktisch Tätige: Erarbeitet von der Arbeitsgruppe Weiterbildung in der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik . German Association for Academic Development (dghd), p. 36-40

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearchpeer-review

Open Access
File

Die Rolle Vernetzer*in im Bereich Hochschuldidaktik

Scholkmann, A. & Sylvia, L., 2018, Rollen- und Kompetenzprofile für hochschuldidaktisch Tätige: Erarbeitet von der Arbeitsgruppe Weiterbildung in der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik. German Association for Academic Development (dghd), p. 22-24

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearchpeer-review

Open Access

Rollenübergreifende, allgemein-hochschuldidaktische Kompetenzen

Scholkmann, A., 2018, Rollen- und Kompetenzprofile für hochschuldidaktisch Tätige: Erarbeitet von der Arbeitsgruppe Weiterbildung in der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik. German Association for Academic Development (dghd), p. 5-9

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearchpeer-review

Open Access
profession
European Qualifications Framework
2015

Afsluttende diskussion og tværgående perspektiver: at forpligtige idrætselever på udvikling – en balancegang mellem målrettethed og forsvarlighed

Olesen, J. S., Nielsen, J. C. & Skrubbeltrang, L. S., 2015, Idrætstalenter i den danske folkeskole: forpligtiget på udvikling. Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, p. 67-76

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

Open Access

At blive optaget som idrætselev: udvælgelse og korrektion

Nielsen, J. C., Olesen, J. S. & Skrubbeltrang, L. S., 2015, Idrætstalenter i den danske folkeskole: forpligtiget på udvikling. Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, p. 17-33

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

Open Access

At forblive i udvikling: forskellige orienteringer i idrætselevernes udviklingsarbejde

Skrubbeltrang, L. S., Olesen, J. S. & Nielsen, J. C., 2015, Idrætstalenter i den danske folkeskole: forpligtiget på udvikling. Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, p. 49-65

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

Open Access

Denmark

Rasmussen, P. D., 2015, Dropout and Completion in Higher Education in Europe: Annex 2: Short Country Reports. European Commission DG EAC, p. 36-39 4 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

Open Access

Idrætsklassen som talentudviklingsmiljø

Olesen, J. S., Nielsen, J. C. & Skrubbeltrang, L. S., 2015, Idrætstalenter i den danske folkeskole: forpligtiget på udvikling. Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, p. 35-48

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

Open Access

Indledning: forpligtiget på udvikling

Nielsen, J. C., Olesen, J. S. & Skrubbeltrang, L. S., 2015, Idrætstalenter i den danske folkeskole: forpligtiget på udvikling. Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, p. 5-16

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

Open Access
2013
226 Downloads (Pure)

Coaching, netværk og udvikling af forskningsmiljøer: med fokus på ph.d.-studerende

Godskesen, M. I., Andersen, V., Dahlager, L. C., Ebert, B., Larsen, J., Larsen, J. B. & Winther, S., Jan 2013, Coaching, netværk og udvikling af forskningsmiljøer. 1 ed. København, Vol. 1. p. 1-35 35 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

File
350 Downloads (Pure)

Kulturvandring som innovativ undervisningsform: Hvordan udfordrer kunstneren, klasselæreren og eleverne hinanden, og hvad lærer de?

Lund, B., Gadegaard, S. & Hansen, D. T. S., 2013, Vandringer på fortællingens hovedvej i Sallingsundlandet, 2013: En praksisfortælling vedr. læring for fremtiden. Region Nordjylland, p. 19-27 8 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterCommunication

File
2011

Mange Måder At Lære På - 3. Rapport - Marts 2011: Afsluttende rapport

Knoop, H. H. & Chemi, T., 30 Mar 2011, MMALP: Mange måder at lære på : Et forskningsbaseret udviklingssamarbejde mellem Vejle Kommune og Universe Research Lab. 195 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

Undersøgelsesmetoder

Rasmussen, P., Sep 2011, Når evidens møder den pædagogiske hverdag: Foreløbig arbejdsrapport 2010. Buus, A. M., Del Pin Hamilton, S., Rasmussen, P., Nørtoft Thomsen, U. & Wiberg, M. (eds.). Aalborg Universitet. Institut for Læring og Filosofi, p. 71-84 (Forskningsrapport; No. 23).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterCommissioned

2010

Dømmekraft

Wiberg, M., 2010, Når evidens møder den pædagogiske hverdag: Arbejdsrapport. Buus, A. M., Hamilton, S. D., Rasmussen, P., Thomsen, U. N. & Wiberg, M. (eds.). 10 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

Jeg har jo også en ambition om at forbedre tingene

Jastrup, M. & Rasmussen, P., 2010, Erhvervsforskningsbarometer 2010. Elias, S. V. (ed.). København: DEA, Danmarks ErhvervsforskningsAkademi, p. 16-17

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterCommissioned

Mange Måder At Lære På - Midtvejs i projektet: Midtvejsstatus

Knoop, H. H. & Chemi, T., Nov 2010, MMALP: Mange måder at lære på: Et forskningsbaseret udviklingssamarbejde mellem Vejle Kommune og Universe Research Lab. 19 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

Midtvejs i projektet: Midtvejsstatus, November 2010

Knoop, H. H. & Chemi, T., Nov 2010, Midtvejs i projektet: Midtvejsstatus, November 2010.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

Problem-based Learning

Kolmos, A., Dahms, M-L. & Du, X., 2010, Engineering: Issues, Challenges and Opportunities for Development . France: UNESCO, p. 337-340 4 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearchpeer-review

2009

Mange Måder At Lære På - 1. Rapport – Oktober 2009: 1. Rapport – Oktober 2009

Knoop, H. H. & Chemi, T., Oct 2009, MMALP: Mange måder at lære på: Et forskningsbaseret udviklingssamarbejde mellem Vejle Kommune og Universe Research Lab. 76 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

2007

Case 1: Læring der forbedrer praksis i arbejdet. Undervisning med interventionssigte: at støtte arbejdspladsens forandringsprocesser

Keller, H. D., 2007, Arbejdspladslæring: forudsætninger, strategi/metoder og resultater. København: Nordisk Ministerråd, Vol. 1. p. 53-60 8 p. (TemaNord 2007; No. 2007:576).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterCommunication

2006
804 Downloads (Pure)

Jagten på den innovative didaktik

Lund, B., 2006, Projekt Innovativ Didaktik. Projekt Innovativ Didaktik, 3 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterCommunication

Open Access
File

Paradigmer for voksenuddannelse

Hviid, M. K., 2006, Voksenundervisning på arbejde: kompetenceudvikling i udkantsområder. Bisgaard, E., Jensen, B. F., Rasmussen, A. & Rasmussen, P. (eds.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

2000

Arbejdspladsen som læringsmiljø

Rasmussen, P. D., 2000, Nordjylland som lærende region. Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, p. 24-30 (VCL-serien; No. 15).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

Øresundsområdet som lærende region

Rasmussen, P. D., 2000, Nordjylland som lærende region. Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, p. 20-23 (VCL-serien; No. 15).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

1992

Udarbejdelse af skriftligt materiale

Rasmussen, P. D., 1992, Fjernundervisning i åbne uddannelser på AUC : En udviklermappe. Christensen, B. B. (ed.). Aalborg Universitet - TNP series, 29 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterCommissioned

1987

Forskning og magisterbeskæftigelse

Rasmussen, P. D., 1987, Hvidbogen - status og perspektiver i magisterbeskæftigelsen,. Pedersen, N-H. & Rasmussen, O. (eds.). Dansk Magisterforening, p. 100-117

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

1985

Humaniora, kultur og politik

Rasmussen, P. D., 1985, Er lyset for de lærde blot?: Humaniorarapporten i kritisk belysning. Søderberg, A-M. (ed.). Gymnasieskolernes Lærerforening (GL), p. 25-36

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

1984

Overvejelser om studieforløb i projektorganiserede uddannelser

Rasmussen, P. D., 1984, Projektarbejde i universitetsuddannelserne. Nordisk Forening for Pædagogisk Forskning, 16 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

1983

Gymnasiet og uddannelsesforskningen

Rasmussen, P. D., 1983, Temarapport om uddannelsesforskning: Gymnasiet: Publikation nr. 5 fra udvalget om uddannelsesforskning. Udvalget vedrørende uddannelsesforskning; SHF/SSF, p. 31-44

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

Social differentiering - allestedsnærværende og dog flygtig

Laursen, E. & Rasmussen, P. D., 1983, Temarapport om uddannelsesforskning - teori og metode. København: Udvalget vedrørende uddannelsesforskning; SHF/SSF, 8 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch

1982

Skole og ungdomskultur i den sociale differentieringsproces

Laursen, E. & Rasmussen, P. D., 1982, Temarapport om uddannelsesforskning - 16-19-årige. København: Udvalget vedrørende uddannelsesforskning; SHF/SSF, p. 25-36

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearch