Organisation profile

Organisation profile

I forskningsgruppen 'Digitale medier i hverdagslivet' samles vi om en fælles interesse i brugen af digitale medier inden for hverdagslivets kontekster. Vi er interesseret i de brugspraksisser og udtryk, der knytter sig til nye, digitale medier. Det kunne være brug af digitale medier i fritiden, som underholdning, samvær, selvfremstilling eller strategi.

Gruppens medlemmer forsker i emner som:

•    Sociale medier og digital ungdomskultur
•    Algoritmer i hverdagslivet
•    Digital trivsel og digital dannekse 
•    Mad og digitale medier
•    Bæredygtigt og etisk forbrug
•    Hverdagsæstetik og konsumption 
•    Digitale medier og identitet
•    Auditiv og visuel kultur 
•    Design og domesticering
•    Rutiner, smartphones og digital fritid

Fingerprint

The fingerprint consists of concepts related to the research profile of the unit and associated persons. It is updated automatically, when new content is added.

Collaborations from the last five years

Dive into details by clicking on the dots.