MÆRKK (Markedskommunikation og Æstetik: Reception ift. Kognition og Kultur)

    • Postal address

      Denmark

    Organization profile

    Organisation profile

    MÆRKK er en vidensgruppe på Institut for Kommunikation, og MÆRKKs medlemmer forsker og underviser i medier, marked og kommunikation. Interessen er samlet omkring æstetik, oplevelser, kultur og kognition.

    MÆRKK er organiseret i to sektioner, som bidrager til at udforske forskellige dimensioner ved den samlende interesse i æstetik, oplevelse, kultur og kognition. De to sektioner er Oplevelsesdesign (OD) og Reklame og medieæstetik (RM). OD og RM repræsenterer to konsoliderede forskningsindsatser, som bidrager markant til – og som på visse områder er førende i forhold til – at tegne dansk forskning inden for deres områder. MÆRKK repræsenterer et bredt spektrum af videnskabelige tilgange, men er især karakteriseret ved ’tekst’ (i bred forstand)- og modtageranalyse ud fra fænomenologiske, hermeneutiske, diskursanalytiske, semiotiske og psykologiske forståelsesrammer.

    MÆRKK bidrager med undervisning samt uddannelsestilrettelægning og -revision på Institut for Kommunikation på både bachelor- og kandidatniveau. Det gælder primært kommunikation og digitale medier, men også fx Art & Technology, Musik og Psykologi. MÆRKK bidrager til vidensudveksling med det omgivende samfund via bl.a. foredrags- og konsulentvirksomhed, fx i forbindelse med deltagelse i Innovationsnetværk for Marked og Forbrug, forelæsninger på Folkeuniversitetet, gæsteundervisning og medieoptrædener.

    Keywords

    • Communication and Informatics

    Fingerprint

    The fingerprint consists of concepts related to the research profile of the unit and associated persons. It is updated automatically, when new content is added.

    Network

    Dive into details by clicking on the dots.