Hanne Dauer Keller

Ph.d. - Læring i arbejdet - kompetenceudvikling i socialt arbejde

  • Kroghstræde 3, 5236

    9220 Aalborg Ø

    Denmark

  • Kroghstræde 3, 5236

    9220 Aalborg Ø

    Denmark

20012019
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output 2002 2019

Filter
Book chapter
2019

Efteruddannelse som fælles udfordring for arbejdsplads og uddannelsesinstitution

Keller, H. D., Stegeager, N. W. M. & Willert, S., 2019, Ledelse og læring i praksis. Helth, P. (ed.). 2 ed. Frederiksberg C: Samfundslitteratur, p. 19-46 27 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2017

Implementering af ledelseskompetencer som metode til ledelsesudvikling og organisatorisk læring

Keller, H. D., 2017, Lederes læringsrum: Koblinger mellem organisation, uddannelse og praksis. Keller, H. D. & Frimann, S. (eds.). 1 ed. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, p. 125-147 22 p. (Organisatorisk læring og ledelse; No. 3).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Open Access

Lederes kompetenceudvikling og læring

Keller, H. D. & Frimann, S., 2017, Lederes læringsrum: Koblinger mellem organisation, uddannelse og praksis. Keller, H. D. & Frimann, S. (eds.). 1 ed. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, p. 45-68 23 p. (Organisatorisk læring og ledelse; No. 3).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Open Access
2016

De læringsmæssige aspekter af lederes dilemmaer

Keller, H. D., 2016, Dilemmaer i ledelse. Frimann, S. & Keller, H. D. (eds.). 1 ed. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, p. 195-213 13 p. (Organisatorisk læring og ledelse; No. 1).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Open Access

Dilemmaer i ledelse: Centrale temaer og perspektiver

Frimann, S. & Keller, H. D., 2016, Dilemmaer i ledelse. Frimann, S. & Keller, H. D. (eds.). 1. ed. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, p. 9-44 35 p. (Organisatorisk læring og ledelse; No. 1).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Open Access

Godt arbejde

Keller, H. D. & Keller, K. D., 2016, Organisatorisk dannelse: Etiske perspektiver på organisatorisk læring . Keller, K. D. (ed.). 1 ed. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Vol. 1. p. 389-420 31 p. (Organisatorisk læring og ledelse; No. 2).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Open Access

Udvikling af ledelse via ledelseskoncepter – hvorledes giver det mening?

Frimann, S., Keller, H. D. & Thomassen, A. O., 2016, Dilemmaer i ledelse. Frimann, S. & Keller, H. D. (eds.). 1 ed. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, p. 143-164 21 p. (Organisatorisk læring og ledelse; No. 1).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Open Access
2015

Leadership in Relational and Distributed Practice: General and Historical Perspectives

Keller, H. D. & Willert, S., 2015, Relational Perspectives on Leading. Larsen, M. V. & Rasmussen, J. G. (eds.). Palgrave Macmillan, p. 31-52 21 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

leadership
knowledge

Stress: Mellem nedbrud og mestring

Keller, H. D., 2015, Hverdagslivets følelser: Tilstande, relationer, strukturer. Glavind Bo, I. & Hviid Jacobsen, M. (eds.). 1 ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 195-216 21 p. (Sociologi, Vol. 7).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2014

Ledelse som relationel og distribueret praksis: almene og historiske perspektiver

Keller, H. D. & Willert, S., 2014, Relationelle perspektiver på ledelse. Gulddahl Rasmussen, J. & Vinther Larsen, M. (eds.). Hans Reitzels Forlag, p. 49-74

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2011

Efteruddannelse som ledelsesudfordring: På sporet af en akademisk praksisuddannelse

Keller, H. D., Willert, S. & Stegeager, N., 2011, Ledelse og læring i praksis. Helth, P. (ed.). 1 ed. København: Samfundslitteratur, p. 233-270 37 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Fra evaluering til organisatorisk læring

Friche, N., Keller, H. D. & Rasmussen, P., 2011, Målt & Vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. Andreasen, K., Friche, N. & Rasmussen, A. (eds.). 1 ed. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, p. 161-185 24 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Kvaliteter i rollen som coach

Alrø, H. & Keller, H. D., 2011, Coaching - fokus på samtalen. Alrø, H., Nørgård Dahl, P. & Frimann, S. (eds.). Hans Reitzels Forlag

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Tilpassende og udviklende læring på arbejdspladsen

Keller, H. D., 2011, Organisationer i bevægelse: Læring – udvikling – intervention. Stegeager, N. & Laursen, E. (eds.). 1 ed. Samfundslitteratur, p. 79-104

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2010

Ledelse af trivsel: Skaber trivselsmålinger øget trivsel?

Keller, H. D., Rasmussen, P. & Friche, N., 2010, Det danske ledelsesakademis 2010 konference. Center for Industrial Production, Aalborg University, 14 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2009

Socialarbejderes læringsrum

Keller, H. D., 2009, Læring og Forandring: Tværfaglige perspektiver. Jensen, A. A. & Rasmussen, P. (eds.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, p. 33-50

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2007

Det emotionelle samspils betydning i supervision

Keller, H. D., 2007, Kollegial supervision på universitetet. Leth Andersen, H. & Søndergaard, L. (eds.). Aarhus Universitet: Aarhus Universitetsforlag

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

2006

Personligheden på kursus?

Keller, H. D., 2006, Voksenundervisning på arbejde: kompetenceudvikling i udkantsområder. Rasmussen, A., Rasmussen, P., Fenger, B. & Bisgaard, E. (eds.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

2005

A context of learning in the workplace

Keller, H. D., 2005, Working, Learning and Living: Mapping the Terrain of Working Life Learning. Antonacopoulou, E., Jarvis, P., Andersen, V., Elkjaer, B. & Hoyrup, S. (eds.). Basingstoke: Palgrave Macmillan, 21 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

2004

Nyt syn på læring. Fra undervisning til læring

Keller, H. D., 2004, Kvinder mellem uddannelse og arbejde. Hvidbog om barrierer for kortuddannede kvinders deltagelse i erhvervsfaglig uddannelse. Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Voksne kvinder og uddannelse

Keller, H. D., 2004, Kvinder mellem uddannelse og arbejde. Hvidbog om barrierer for kortuddannede kvinders deltagelse i erhvervsfaglig uddannelse. Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

2003

Læring på arbejdspladsen

Keller, H. D., 2003, Perspektiver på rum og forandring. Andreasen, Brian Kjær (red.) : Bo, Inger Glavind (red.) : Keller, Hanne Dauer (red.) (ed.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Rum for forandring: metaforers betydning for læring og forandringsprocesser

Andreasen, B. K., Bo, I. G. & Keller, H. D., 2003, Perspektiver på rum og forandring. Andreasen, Brian Kjær (red.) : Bo, Inger Glavind (red.) : Keller, Hanne Dauer (red.) (ed.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

2002

Kompetenceudvikling i socialt arbejde

Keller, H. D., 2002, Viden om læring. Laursen, E. (ed.). Aalborg: Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, (VCL-serien; No. 25).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch