Photo of Jørgen Stigel
  • Rendsburggade 14, 1-219

    9000 Aalborg

    Denmark

  • Rendsburggade 14, 1-219

    9000 Aalborg

    Denmark

1990 …2019

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output

2016

Reklamer overalt

Stigel, J., Graakjær, N. J. & Jessen, I. B., 2016, Dansk Mediehistorie. Jensen, K. B. (ed.). 2 ed. Samfundslitteratur, Vol. 4. p. 149-172 24 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2012

Forord

Stigel, J., 2012, Reklame - eller hvordan sætter man sving i bevidstheden?. Stigel, J. (ed.). Systime Academic, p. 5-6 2 p. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; No. 1).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Reklame: eller hvordan sætter man sving i bevidstheden

Stigel, J. (ed.), 2012, Systime Academic. 234 p. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; No. 1).

Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

Sving i bevidstheden, sammenføjningens kunst og bogens artikler

Stigel, J., 2012, Reklame - eller hvordan sætter man sving i bevidstheden?. Stigel, J. (ed.). Systime Academic, p. 7-16 10 p. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; No. 1).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Udviklinger i morskaben i dansk tv-reklame

Stigel, J., 2012, Reklame - eller hvordan sætter man sving i bevidstheden?. Stigel, J. (ed.). Systime Academic, p. 67-98 32 p. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; No. 1).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2010

TV-reklame: Humor og underholdning

Stigel, J., 2010, Underholdende tv. Bruun, H. & Frandsen, K. (eds.). Aarhus Universitetsforlag, p. 171-195 24 p.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2009

Henvendelsesformer

Stigel, J., 2009, Medie- og Kommunikationsleksikon. Kolstrup, S., Agger, G., Jauert, P. & Schrøder, K. (eds.). Samfundslitteratur

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingEncyclopedia chapterResearch

Tv-reklamer

Stigel, J., 2009, Medie- og Kommunikationsleksikon. Kolstrup, S., Agger, G., Jauert, P. & Schrøder, K. (eds.). Samfundslitteratur

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingEncyclopedia chapterResearch

2008

Basic formats of humour in Danish TV-commercials

Stigel, J., 2008, In : P.O.V.. p. 36-50 15 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Begræns det store - dyrk det små: mediedidaktik i dansk

Stigel, J., 2008, Mediedidaktik i Dansk. Reinecke Hansen, K., Fogt, J. & Frost, P. (eds.). Frederiksberg Seminarium, p. 55-73 (Frederiksberg Seminariums skriftserie; No. 1).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Dansk TV-reklame og humor

Stigel, J., 2008, Department of Information and Media Studies, AU. 67 p. (Skrifter om TV-underholdning - flermedialitet og viden; No. 4).

Research output: Book/ReportReportResearch

Humor i dansk TV-reklame. Et middel på tværs af livsstil?

Stigel, J., 2008, In : MedieKultur. 45, 15 p.

Research output: Contribution to journalJournal article

Open Access
File
6410 Downloads (Pure)
2007

Bybranding - brænder byer igennem?

Stigel, J. & Frimann, S., 2007, In : Nordicom Information. p. 79-95

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Oplevelse og æstetik

Stigel, J., 2007, Oplevelsesøkonomi: vinkler på forbrug. Jantzen, C. & Arendt Rasmussen, T. (eds.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, p. 115-134 (ExCITe; No. 2).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

2006

Æstetikbegrebet: et begreb for det, som undviger det begrebslige

Stigel, J., 2006, Videnskablig begrebsdannelse. Jantzen, C. & Thellefsen, T. (eds.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, p. 11-36 (MÆRKK; No. 4).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

City Branding: All Smoke, No Fire?

Frimann, S. & Stigel, J., 2006, Nordicom Review Special Issue: 17th Nordic Confererence on Media and Communication Research, Aalborg, 11-14 August 2005. Carlsson, U. (ed.). Göteborg University, p. 243-266

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingArticle in proceedingResearchpeer-review

Continuity og tv-reklame

Stigel, J., 2006, Dansk tv's historie. Hjarvard, S. (ed.). Samfundslitteratur, p. 291-330

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

2005

Hvor er dansk tv-reklame på vej hen - rent kreativt

Stigel, J., 2005, In : Markedsfoering. 10, 1 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Kan Aalborg blive et brand?

Stigel, J., 2005, In : Business class : Nordjyllands erhvervsmagasin til professionelle beslutningstagere. p. 9

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

2004

Kulturens fremtid: æstetik uden grænser

Stigel, J., Kyndrup, M., Drotner, K., Richard, A. B., Svendsen, E., Ørum, T. & Bolt Rasmussen, M., 2004, Statens Humanistiske Forskningsråd. 75 p. (Temarapporter fra SHF Ønsker om viden).

Research output: Book/ReportBookResearch

Tv's egenreklame og kanalstemmen: en kvalitativ undersøgelse

Stigel, J., 2004, In : MedieKultur. 37, p. 24-35

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2003

Reklame i selvsving

Stigel, J., 2003, Dansk mediehistorie. Bruhn Jensen, Klaus (ed.). København: Samfundslitteratur, (Dansk mediehistorie; No. 4).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

2001

Aesthetics of the Moment in Television

Stigel, J., 2001, The Aesthetics of Television. Agger, Gunhild : Jensen, Jens F. (eds.) (ed.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, p. 25-52 (Media & Cultural Studies; No. 2).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

The aesthetics of Danish tv-spot-commercials: A study of Danish TV-commercials in the 1990'ies

Stigel, J., 2001, Advertising Research in the Nordic Countries. Hansen, F. & Hansen, L. Y. (eds.). Samfundslitteratur: Copenhagen Business School Press, p. 327 - 350

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

The Limits of Narration

Stigel, J., 2001, Virtual Interaction : Interaction in Virtual Inhabited 3D Worlds. Qvortrup, Lars (ed.) (ed.). London: IEEE Computer Society Press, p. 292-310

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

TV Advertising Virtually Speaking

Stigel, J., 2001, The Aesthetics of Television. Agger, Gunhild : Jensen, Jens F. (eds.) (ed.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, p. 321-348 (Media & Cultural Studies; No. 2).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

2000

Reklamen og dens betydning for TV

Stigel, J., 2000, TV 2 på skærmen: analyser af TV 2's programvirksomhed. Bruun, H., Frandsen, K. & Søndergaard, H. (eds.). Samfundslitteratur, p. 63-98

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

1999

Æstetik i reklamen og i medierne

Stigel, J., 1999, Æstetik og logik. Holmgaard, Jørgen (red.) (ed.). Aalborg: Medusa, p. 167-209 (Skrifter fra Center og Æstetik og Logik; No. 5).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Anders And forskning

Stigel, J., 1999, Bue og bølge. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, p. 81-99

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

1998

Reklamefilm

Stigel, J., 1998, In : MedieKultur. Nr. 28, p. 81-83

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

TV-advertising Virtually Speaking

Stigel, J., 1998, (Arbejdspapir: Forskningsprojektet TV's æstetik; No. 18).

Research output: Book/ReportBookResearch

Tv og tv-reklamers udtryksformer

Stigel, J., 1998, In : Dansk Noter. Nr. 2, p. 16-27

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Appellen til den rationelle forbruger

Stigel, J., 1997, Dansk Mediehistorie. Jensen, Klaus Bruhn (red.) (ed.).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Billeder på forbruget

Stigel, J., 1997, Dansk Mediehistorie. Jensen, Klaus Bruhn (red.) (ed.).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Reklame for velfærd

Stigel, J., 1997, Dansk Mediehistorie. Jensen, Klaus Bruhn (red.) (ed.).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

The Aesthetics of Television, the Quality of Television: on Distinctions and Relations of Programme Form and Quality of Address

Stigel, J., 1997, Quality Television. Eide, M. : Gentikow, B. : Helland, K.(eds.) (ed.). Bergen: Department of Media Studies, p. 87-127 (Rapport / Institut for Masskommunikasjon, Universitetet i Bergen; No. 30).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Minimalisme i TV-reklamen

Stigel, J., 1996, In : K & K : kultur og klasse : kritik og kulturanalyse. Nr.80, p. 105-133

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

TV i kulturpolitisk perspektiv

Stigel, J., 1996, In : MedieKultur. Nr. 25, p. 93-96

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

1995

Mellem kommunikation og æstetik: æstetiske problemer i reklame og i TV-mediet

Stigel, J., 1995, Århus: Gyldendal. (Arbejdspapir: Forskningsprojektet TV's æstetik; No. 11).

Research output: Book/ReportBookResearch

Minimalism in TV Commercials: Danish TV as an Example

Stigel, J., 1995, Marketing for an Expanding Europe : Proceedings of the 25th Annual Conference of the European Marketing Academy, Budapest, Hungary, May 14-17, 1996. (Eds.) Berács, J. : Bauer, A. : Simon, J . (ed.). University of Economic Sciences

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingArticle in proceedingResearch

Minimalism in TV Commercials: Danish TV as an Example

Stigel, J., 1995, Århus: Gyldendal. (Arbejdspapir: Forskningsprojektet TV's æstetik; No. 10).

Research output: Book/ReportBookResearch

Reklamen i dansk landsdækkende tv

Translated title of the contribution: Commercials on Danish Nationwide TelevisionJantzen, C. & Stigel, J., 1995, Kbh.: Erhvervs- og Boligstyrelsen. (Rapport udgivet af Medieudvalget, Statsministeriet).

Research output: Book/ReportBookResearch

TV-reklamespottet og dets kategoriseringsmuligheder

Stigel, J., 1995, Århus: Aarhus Universitet. (Arbejdspapir: Forskningsprojektet TV's æstetik; No. 9).

Research output: Book/ReportBookResearch

1994

The Aestetics of Television: Research Programme 1993-1998

Stigel, J., 1994, Århus: Aarhus Universitet. (Arbejdspapir: Forskningsprojektet TV's æstetik; No. 2).

Research output: Book/ReportBookResearch

TV's æstetik: projektbeskrivelse

Translated title of the contribution: The Aesthetics of TelevisionMortensen, F. R. . & Stigel, J., 1994, Det humanistiske Fakultet, Aarhus Universitet. (Arbejdspapir: Forskningsprojektet TV's æstetik; No. 1).

Research output: Book/ReportBookResearch

1993

Det vigtigste er som regel det, der ikke er der: om kulturproduktion, reklame og propaganda

Stigel, J., 1993, Reklame - kultur. Jensen, Jens F. : Rasmussen, Tove og Stigel, Jørgen (red.) (ed.). Aalborg Universitetsforlag, p. 17-54 (FISK-serien; No. 1).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Er skriften til at få i tale?

Stigel, J., 1993, Personlig kommunikation og formidling. Alrø,Helle og Christiansen, Marianne (ed.).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Indledning: reklame og kultur

Rasmussen, T. A. & Stigel, J., 1993, Reklame - kultur. Jensen, Jens F. : Rasmussen, Tove og Stigel, Jørgen (red.) (ed.). Aalborg Universitetsforlag, p. 9-15 (FISK-serien; No. 1).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch