Projects per year
Personal profile
Keywords
- Sociology and Social Conditions
Fingerprint
- 13 Similar Profiles
Network
Projects
-
Unges mentale helbred i præstationssamfundet: Skoleliv, køn og sociale medier
Krogh, S. C., Faber, S. T. & Petersen, A.
15/05/2019 → 14/05/2022
Project: Research
-
-
Barrierer og mulige løsninger med henblik på at øge andelen af kvinder indenfor teknisk-naturvidenskabelig forskning
Faber, S. T., Pristed Nielsen, H. & Stegger Gemzøe, A.
01/03/2019 → 01/05/2019
Project: Consultancy
Research output
-
Betydningen af køn og kønsnormer i det epidemiske samfund: Covid19 i et kønsperspektiv
Faber, S. T. & Hansen, C. D., 1 Dec 2020, Det epidemiske samfund. Jensen, O. B. & Schultz, N. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 143-192Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
-
Køn, krop, intimitet og seksualitet i børn og unges liv på nettet
Agustin, L. R. & Faber, S. T., 2020, Køn, seksualitet og mangfoldighed. Hansen, G. R., Baagøe Nielsen, S. & Pedersen, A. E. (eds.). 2 ed. København: Samfundslitteratur, p. 91-110 19 p.Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
-
Rekruttering og fastholdelse af kvinder inden for STEM: Indsatser og erfaringer på universiteterne
Faber, S. T., Nissen, A. & Orvik, A-E., 2020, 40 p..Research output: Memorandum/exposition › Memorandum
File110 Downloads (Pure) -
Europeanization Processes and Contemporary Politics of the Body: Stalking and Online Harassment
Agustin, L. R., Faber, S. T. & Nielsen, H. P., 9 Dec 2019, Nordic gender equality policy in a Europeanisation perspective. Dørum, K. (ed.). 1 ed. London: Routledge, p. 131-154 24 p. (The Global Gender Series).Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
-
Five Ways to Apprehend Classes
Faber, S. T., Prieur, A. I., Rosenlund, L. & Skjøtt-Larsen, J., 2019, Empirical Investigation of the Social Space. Blasius, J., Lebaron, F., Le Roux, B. & Schmitz, A. (eds.). Springer, p. 99-114 16 p. (Methodos Series: Methodological Prospects in the Social Sciences; No. 1, Vol. 15).Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Prizes
-
File
Activities
-
Censor på speciale, AU, DPU - Uddannelsesvidenskab
Stine Thidemann Faber (Internal examiner)
4 Jan 2021 → 1 Feb 2021Activity: Examination › External examination
-
Indsatser og erfaringer for at modvirke kønsskævheden inden for STEM.
Stine Thidemann Faber (Speaker)
30 Nov 2020Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
-
Parenting and the State
Stine Thidemann Faber (Participant)
26 Nov 2020 → 27 Nov 2020Activity: Attending an event › Organisation or participation in workshops, courses, or seminars
-
Censor på Speciale
Stine Thidemann Faber (External examiner)
Sep 2020Activity: Examination › External examination
-
Formand for bedømmelsesudvalg - docentstillinger, VIA University College (Event)
Stine Thidemann Faber (Chairman)
Sep 2020 → Nov 2020Activity: Memberships › Membership of review committee
Press / Media
-
Gør penge os virkelig mindre empatiske? Her er psykologernes overraskende svar
17/01/2021
2 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Kvinder på mandsdominerede uddannelser falder fra. Det samme gør mænd på 'kvindefag'
01/11/2020 → 02/11/2020
2 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
-
I Norge er politiet ikke længere et "mandefag": Halvdelen af de nye politielever er kvinder
03/09/2020
3 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Villum Fonden lancerer omdiskuteret kønsopdeling i ny forskningspulje
06/08/2019
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
Impacts
-
Gender balance initiatives in research funding. A research memorandum for the Villum Foundation
Helene Pristed Nielsen (Participant), Stine Thidemann Faber (Participant) & Anna Stegger Gemzøe (Participant)
Impact: Social impact, Economic impact
File -
Præsentation af indsatser og erfaringer for at modvirke kønsskævheden inden for STEM
Stine Thidemann Faber (Participant)
Impact: Cultural impact
-
Undervisningsmaterialet MANDELAND til samfundsfag på A- og B-niveau
Stine Thidemann Faber (Participant), Helene Pristed Nielsen (Participant) & Kathrine Bjerg Bennike (Participant)
Impact: Cultural impact
File