Thorkild Hanghøj

Cand.mag. i moderne kultur og kulturformidling

  • A.C. Meyers Vænge 15, A, 3_sal

    2450 København SV

    Denmark

20042020

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output

Filter
Journal article
2020

Positioning students as game journalists: Transforming everyday experiences into professional discourse

Hanghøj, T., Lützen, P. H. & Geer, S. L., 31 Mar 2020, In : Nordic Journal of Literacy Research. 6, 1, p. 1-19 19 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Open Access
File
8 Downloads (Pure)

Spildesign giver meningsfulde udfordringer og fremmer undersøgende pædagogik

Hanghøj, T. & Ejsing-Duun, S., 2020, In : Unge Pædagoger. 81, 1, p. 101-111 11 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2019

Brug af spil som meningsfulde udfordringer i undervisningen

Hanghøj, T., 2019, In : Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 39, 114, p. 7-18 12 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Digitale spil i undervisningen: Overblik over et broget landkort

Hanghøj, T., 2019, In : Læring og Medier. 12, 21, p. 1-15 15 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Open Access
2018

Can cooperative video games encourage social and motivational inclusion of at-risk students?

Hanghøj, T., Lieberoth, A. & Misfeldt, M., 1 Jul 2018, In : British Journal of Educational Technology. 49, 4, p. 775-799 25 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2 Citations (Scopus)
2017

Børns semiotiske erfaringer i relation til Minecraft

Kabel, K., Krogsgaard Svarstad, L. & Hanghøj, T., 2017, In : Sprogforum. 65

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Computerspil – som multimodal tekst og som handlingsrum

Hanghøj, T., 2017, In : Viden om Literacy. 21, p. 42-48

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Open Access

Den spilkompetente lærer: mellem game literacy og gamemastering

Hanghøj, T. & Møller, L. D., 2017, In : Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi. 3, p. 8-31 23 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Open Access
2016

Spildidaktik – når indhold og aktivitet smelter sammen?

Misfeldt, M. & Hanghøj, T., 2016, In : Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 36, 104, p. 104-116 13 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

2015

Technology in L1: A Review of Empirical Research Projects in Scandinavia 1992-2014

Elf, N. F., Hanghøj, T., Skaar, H. & Erixon, P. O., 2015, In : L1-Educational Studies in Language and Literature. 15, p. 1-88 88 p., 1.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Open Access
5 Citations (Scopus)
2014

Man kan jo ikke overleve, når man ikke kan dø! Didaktiske refleksioner over brug af Minecraft i danskfaget

Hanghøj, T., 2014, In : Viden om Laesning. 16, p. 100-109 10 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Open Access
File
186 Downloads (Pure)
2013

It og medier som grænseobjekter i danskfaget: med computerspil som eksempel

Hanghøj, T., 2013, In : Cursiv. 12, p. 103-116 14 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

File
534 Downloads (Pure)
2012

Spil i samfundsfag

Hanghøj, T. & Kjeldgaard Jacobsen, A., 2012, In : Historie og Samfundsfag. 52, 2, p. 5-11 6 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Spilscenarier i undervisningen - præsentation af en didaktisk model

Hanghøj, T., 2012, In : Læring og Medier. 5, 9, p. 1-22 22 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2011

Clashing and emerging genres: the interplay of knowledge forms in educational gaming

Hanghøj, T., 2011, In : Designs for Learning. 4, 1, p. 22 33 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Elektroniske tekster: om at sætte strøm til danskfaget

Hanghøj, T. & Frydensbjerg Elf, N., 2011, In : Dansk Noter. 3, p. 8-13 6 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Har projekter et liv efter deadline? skoleudvikling fra projekt til forankring

Henriksen, T. D., Buhl, M., Misfeldt, M. & Hanghøj, T., 2011, In : Cursiv. 8, p. 83-102 20 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

På vej mod en spildidaktik. Refleksioner over at undervise om og med spil

Hanghøj, T. & Henriksen, T. D., 2011, In : Cursiv. 8, p. 103-122 20 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2010

Læringsspil, lærerroller og didaktisk design

Hanghøj, T., Hansbøl, M., Sørensen, B. H. & Meyer, B. T., 2010, In : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 58, 4, p. 25-32 8 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Spildidaktik: om at bruge spil i undervisningen

Engel Brund, C. & Hanghøj, T., 2010, In : Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 30, 86, p. 67-78 13 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Spil i undervisningen

Hanghøj, T., 2010, In : Månedsmagasinet Skolen. 16, 3, p. 18-19 2 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

2009

Spil i din undervisning

Hanghøj, T., 2009, In : Reflex. 2, p. 6-7 2 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

2007

Debatspil får elever i tale

Hanghøj, T. & Engel Brund, C., 2007, In : Asterisk. 35, p. 20-21 2 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

2005

Læreren ind i spillet

Hanghøj, T. & Duus Henriksen, T., 2005, In : quarterly. 4, p. 16-17 2 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Litteraturen og de nye medier

Hanghøj, T., 2005, In : Dansk Noter. 2, p. 27-31 5 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

2004

Ingen risiko - ingen profit - ingen kunst

Hanghøj, T. & Knudsen, N., 2004, In : Øjeblikket, tid, billede, bevægelse. 11, 43, p. 11-14 3 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review