Project Details
Description
Meget kommunikation handler om at anspore modtageren til at gøre eller mene noget, som er i afsenderens interesse. Politisk kommunikation, oplysningskampagner, intern kommunikation til medarbejderne, kommunikation til eksterne interessenter (ikke mindst markedskommunikation) etc. er forskellige former for persuasiv kommunikation. Hidtil har der været skarpe grænser mellem disse former, men disse ser ud til at blive mere og mere udvisket. Især synes en markedskommunikativ måde at gøre opmærksom på sagsforholdet, afsenderen, hensigten og budskabets egen form at vinde frem. Det drejer sig om at 'sælge' afsenderens værdier og få modtageren til at 'købe' budskabet. Denne form appellerer til modtagerens egennytte og anvender bl.a. indpakningen som argument. Der er således tale om en 'marketisering' og æstetisering af både den offentlige og den organisationsinterne kommunikation. Delprojektet undersøger disse forhold med særligt fokus på hhv. intern/ekstern kommunikation og kommunikation til borgere og forbrugere.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 19/05/2010 → 01/06/2013 |