Adjunktpædagogikum og heterogenitet

  • Hindhede, Anette Lykke (PI)
  • Højbjerg, Karin (CoI)

Project Details

Description

Følgeforskning på adjunktstrategier blandt undervisere i en kontekst af minoritetssprog, identitet og kultur.
Forskningsprojektet - som er et samarbejde mellem AAU og Ilimatusarfik - ønsker at kortlægge adjunktpæ-dagogikum-kursisternes forudsætninger, deres vilkår og muligheder for at udfolde deres pædagogiske poten-tialer i forskellige didaktiske designs, der tilgodeser væsentlige elementer i Problem Based Learning, herunder studenteraktivitet og interdisciplinaritet. Udfordringen er, at der blandt de studerende er en gennemførselspro-cent på kun omkring 50 på adjunktpædagogikum. Her søger vi et mere nuanceret billede af de vilkår og mulig-heder, der kan facilitere udvikling af en læringskultur, baseret på interdisciplinaritet og heterogenitet.

Key findings

Adjunkter balancerer de sproglige asymmetrier på forskellig vis i konflikter mellem akademia og lærer-studenter-relationer samt dansk-grønlandske relationer
StatusFinished
Effective start/end date01/09/201601/12/2017

Collaborative partners

  • University of Greenland

Fingerprint

Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.