BID-TV (Brugercentreret interaktivt, digitalt TV)

Project Details

Description

BID-TV er et udviklingsprojekt beskrevet af Aalborg Universitet, Institut for Kommunikation og mere specifikt forskningscentret InDiMedia. Projektet har søgt midler via IT-korridoren og InDiMedia står som ankerinstitution. Projektet er et tæt samarbejde mellem universitet, indholdsproducenter og teknologiudviklere, der alle arbejder med interaktive og kryds-mediale tjenester.Projektets overordnede formål er at udforske og udvikle nyskabende interaktive, digitale teknologier, applikationer, tjenester og indhold med tilknytning til interaktivt, digitalt TV og kryds-mediale tjenester. Det er brugercentrering, dvs. udgangspunkt tages i brugernes perspektiv på de nye medier (indenfor humanistiske/sociale videnskaber). Projektet er støttet at it-korridoren, Aalborg Universitet og projektpartnerne. Foruden de tilknyttede personer deltager:  - Nordjyske Medier- Futarque- MakeDo Media- Studio 1-2- Triax- it-vest
StatusFinished
Effective start/end date01/04/200415/10/2005

Research Output

Interaktivt tv: lille mediehistorie

Jensen, J. F., 2004, Interaktivt tv...vent venligst: 11 bidrag til forståelse af TV's digitale merværdi. Lars Holmgaard Christensen (red.) (ed.). Aalborg Universitetsforlag, p. 15-52 (FISK-serien; No. 6).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Interaktivt tv...vent venligst: 11 bidrag til forståelse af tv's digitale merværdi

Christensen, L. H., 2004, Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 198 p. (FISK-serien; No. 6).

Research output: Book/ReportBookResearch