Branding af steder på tværs af sektorer

    Project Details

    Description

    Forskningsprojekt har til formål at diskutere fælles branding af steder på tværs af sektorerne: turisme, investeringsfremme, eksportfremme og kulturfremme, og derigennem identificere muligheder og begrænsninger i sådanne markedsføringsinitiativer. Såvel de kommunikative som de politiske aspekter af fælles stedsmarkedsføring vil indgå i forskningsprojektet, idet disse hver især udgør store udfordringer. Det empiriske udgangspunkt tages i dansk turisme- og investeringsfremme, og andre sektorer vil blive inddraget på sigt. Der sættes først fokus på det nationale niveau, men det regionale og byniveauet påtænkes også en rolle i projektet. Derudover trækkes sammenlignende perspektiver til steder i udlandet, hvor betydelig erfaring eksisterer med sådanne initiativer.
    StatusActive
    Effective start/end date01/01/2004 → …

    Funding

    • <ingen navn>

    Activities

    • 2 Talks and presentations in private or public companies

    ATLAS Annual Conference 2008

    Anette Therkelsen (Speaker)
    2 Jul 20084 Jul 2008

    Activity: Talks and presentationsTalks and presentations in private or public companies

    ATLAS Annual Conference 2008

    Henrik Halkier (Speaker)
    2 Jul 20084 Jul 2008

    Activity: Talks and presentationsTalks and presentations in private or public companies

    Research Output

    • 1 Book chapter

    Branding Aalborg: Building community or selling place?

    Therkelsen, A., Halkier, H. & Jensen, O. B., 2010, Towards Effective Place Brand Management: Branding European Cities and Regions. Ashworth, G. & Kavaratzis, M. (eds.). Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, p. 136-155 20 p.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review