Activities per year
Project Details
Description
Forskningsprojekt har til formål at diskutere fælles branding af steder på tværs af sektorerne: turisme, investeringsfremme, eksportfremme og kulturfremme, og derigennem identificere muligheder og begrænsninger i sådanne markedsføringsinitiativer. Såvel de kommunikative som de politiske aspekter af fælles stedsmarkedsføring vil indgå i forskningsprojektet, idet disse hver især udgør store udfordringer. Det empiriske udgangspunkt tages i dansk turisme- og investeringsfremme, og andre sektorer vil blive inddraget på sigt. Der sættes først fokus på det nationale niveau, men det regionale og byniveauet påtænkes også en rolle i projektet. Derudover trækkes sammenlignende perspektiver til steder i udlandet, hvor betydelig erfaring eksisterer med sådanne initiativer.
Status | Active |
---|---|
Effective start/end date | 01/01/2004 → … |
Funding
- <ingen navn>
Activities
- 2 Talks and presentations in private or public companies
-
ATLAS Annual Conference 2008
Anette Therkelsen (Speaker)
2 Jul 2008 → 4 Jul 2008Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
-
ATLAS Annual Conference 2008
Henrik Halkier (Speaker)
2 Jul 2008 → 4 Jul 2008Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
Research output
- 1 Book chapter
-
Branding Aalborg: Building community or selling place?
Therkelsen, A., Halkier, H. & Jensen, O. B., 2010, Towards Effective Place Brand Management: Branding European Cities and Regions. Ashworth, G. & Kavaratzis, M. (eds.). Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, p. 136-155 20 p.Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
54 Citations (Scopus)