Activities per year
Project Details
Description
Projektet EduTech vil bidrage til at skabe viden og vækst med nye innovative teknologiske løsninger inden for læring og undervisning. De teknologiske løsninger skal forstås bredt med inddragelse af f.eks. serious games, gamification, mobil læring, mikrolæring (korte videoer, audiovisuelt materiale, quiz, spil på 2-3 min), blended learning, videobaseret læring, Virtual- augmented og mixed reality, artificial intelligence (AI), visuel læring og XR (AR tek), visuelle metrikker og big data m.v.
Undervisning skal også forstås bredt på alle uddannelsesniveauer, men er også målrettet arbejdspladser med f.eks. oplæring, opkvalificeringer og kurser. Der er allerede en lang række virksomheder der har EduTech som deres forretningsgrundlag, og vidensinstitutioner der har stor forskningsviden indenfor EduTech. Men der er fortsat nogle meget store uudnyttede potentialer indenfor EduTech området, som man i fællesskab kan og bør gøre brug af. Aktiviteterne vil i dette projekt understøtte viden og tættere samarbejde mellem vidensinstitutioner og virksomheder indenfor EduTech området og have fokus på følgende udfordringer:
a) Hvordan skabes der bedre balance i undervisning og læring med brug af nye teknologiske løsninger, der også på sigt kan give vækst og øget omsætning.
b) Hvordan kan man med brug af nye innovative teknologiske løsninger øge engagementet og fleksibilitet i læringen, der samtidig indgår stratetisk i både lærer/kursusplaner og forretningsmodeller.
c) Hvordan kan man skabe en forbedret personaliseret og optimeret læring for den enkelte kursist/ medarbejder/ studerende/ elev.
d) Hvordan kan en organisation reducere omkostningerne og give forbedret arbejdsmiljø med brug af nye EduTech løsninger.
e) Hvordan kan der skabes bedre samarbejde mellem vidensinstitutioner og virksomheder indenfor EduTech området.
Undervisning skal også forstås bredt på alle uddannelsesniveauer, men er også målrettet arbejdspladser med f.eks. oplæring, opkvalificeringer og kurser. Der er allerede en lang række virksomheder der har EduTech som deres forretningsgrundlag, og vidensinstitutioner der har stor forskningsviden indenfor EduTech. Men der er fortsat nogle meget store uudnyttede potentialer indenfor EduTech området, som man i fællesskab kan og bør gøre brug af. Aktiviteterne vil i dette projekt understøtte viden og tættere samarbejde mellem vidensinstitutioner og virksomheder indenfor EduTech området og have fokus på følgende udfordringer:
a) Hvordan skabes der bedre balance i undervisning og læring med brug af nye teknologiske løsninger, der også på sigt kan give vækst og øget omsætning.
b) Hvordan kan man med brug af nye innovative teknologiske løsninger øge engagementet og fleksibilitet i læringen, der samtidig indgår stratetisk i både lærer/kursusplaner og forretningsmodeller.
c) Hvordan kan man skabe en forbedret personaliseret og optimeret læring for den enkelte kursist/ medarbejder/ studerende/ elev.
d) Hvordan kan en organisation reducere omkostningerne og give forbedret arbejdsmiljø med brug af nye EduTech løsninger.
e) Hvordan kan der skabes bedre samarbejde mellem vidensinstitutioner og virksomheder indenfor EduTech området.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/06/2021 → 01/04/2022 |
Funding
- Vision Denmark : DKK395,136.00
Activities
- 1 Organisation or participation in workshops, courses, seminars, exhibitions or similar
-
På sporet af det gode læringsspil
Kristina Maria Madsen (Participant)
18 Nov 2021Activity: Attending an event › Organisation or participation in workshops, courses, seminars, exhibitions or similar