Project Details

Description

Der er stigende problemer i form af mistrivsel, diagnoser og skolevægring blandt unge. Mange udsatte unge er således ikke i stand til at gennemføre ordinære ungdomsuddannelser og får i stedet mulighed for at gå på en STU (Særligt Tilrettelagt Ungdomsuddannelse). Samtidig har mange af de udsatte unge på STU en stor passion for gaming. I dette projekt undersøges det, hvordan esportundervisning på STU kan motivere udsatte unge til at gennemføre STU-forløb. Det sker ved at udvikle mestringsstrategier samt faglige, sociale og personlige kompetencer, der kan støtte de unge i overgangen til voksenliv, videre uddannelse og/eller arbejdsliv. Udover at bidrage med ny teoretisk og empirisk viden på et overset område, udvikler projektet også gratis undervisningsmateriale og evalueringsredskaber til gavn for praksis. Projektet gennemføres i tæt samarbejde mellem forskere, udsatte unge, STU-undervisere, pædagogiske esportkonsulenter samt UU-vejledere.

StatusNot started

Funding

  • Velux Foundation: DKK5,397,368.00

Fingerprint

Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.