Activities per year
Project Details
Description
I april 2020 blev der via instituttets forskningsgruppergennemført en større undersøgelse af Institut for Kommunikation & Psykologis arbejdsmiljø under corona-nedlukningen. Som følge af denne undersøgelse blev der defineret et indsatsområde omkring arbejdsmiljø ift. hjemmearbejde i et langsigtet perspektiv. Det blev besluttet, at en arbejdsgruppe skulle kigge nærmere herpå.
Antagelsen er, at der de kommende år – også når corona-situationen har stabiliseret sig – vil komme større efterspørgsel på hjemmearbejde fra både arbejdsgivere og arbejdstagere. Arbejdsgruppen skal derfor undersøge, hvilke fordele og ulemper der er ved øget hjemmearbejde, og hvad øget hjemmearbejde kan betyde for instituttets arbejdsmiljø ift. fx trivsel, produktivitet og ledelse.
Antagelsen er, at der de kommende år – også når corona-situationen har stabiliseret sig – vil komme større efterspørgsel på hjemmearbejde fra både arbejdsgivere og arbejdstagere. Arbejdsgruppen skal derfor undersøge, hvilke fordele og ulemper der er ved øget hjemmearbejde, og hvad øget hjemmearbejde kan betyde for instituttets arbejdsmiljø ift. fx trivsel, produktivitet og ledelse.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 05/02/2021 → 31/10/2022 |
Activities
- 2 Talks and presentations in private or public companies
-
Going hybrid?! Research-based steppingstones to the “future of work”
Rikke Kristine Nielsen (Lecturer)
15 Sept 2023Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
-
Samværsbonus, spøgelseskontor og onsdagssex?!? Den hybride arbejdsplads til debat
Rikke Kristine Nielsen (Lecturer)
19 Jan 2022Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
Research output
- 1 Report
-
HJEMMEARBEJDE FØR, UNDER OG EFTER CORONA: PÅ INSTITUT FOR KOMMUNIKATION OG PSYKOLOGI
Løkkegaard, S., Duus Henriksen, T., Nielsen, R. K., Vuust, J. & Sand, H., 14 Feb 2023, 88 p.Research output: Book/Report › Report › Commissioned
File391 Downloads (Pure)