Hvordan kan vi forholde os til den sociale arvs negative betydning i de gymnasiale uddannelser?

  • Murning, Susanne (Project Participant)
  • Ulriksen, Lars (Project Manager)
  • Ebbensgaard, Aase H.B. (Project Participant)

    Project Details

    Description

    Unge, som kommer fra en gymnasiefremmed baggrund, har i nogle tilfælde vanskeligere end deres kammerater ved at finde sig til rette i de gymnasiale uddannelser. Projektet skal samle og producere forskningsbaseret viden om hvilke forhold, som bidrager til disse vanskeligheder. Formålet er at formulere et handlingskatalog, som skoler og lærere kan bruge for at forsøge at afhjælpe nogle af vanskelighederne. Undersøgelsen omfatter alle fire gymnasiale uddannelser: stx, hhx, htx, hf.
    AcronymSocial arvs projektet
    StatusFinished
    Effective start/end date16/01/200616/03/2009

    Collaborative partners

    • Københavns Universitet, Inst. for Naturfagenes Didaktik (Project partner)
    • University of Southern Denmark (Project partner)