Activities per year
Project Details
Description
Projektet ligger i forlængelse af projektet "Læring gennem bevægelse", hvor der gennem en periode på 10 måneder er blevet indsamlet en betragtelig mængde data fra klasserumsobservationer og andre aktiviteter vedrørende IKT i undervisningen og som læringsredskab. Det er målet med denne indsats at fortsætte de empiriske studier af den fortsatte udvikling på skolen, og endvidere påbegynde systematisk arbejde med det store data-materiale.
Gennem de fortsat følgeforskning og data-behandlingen er det målet at:
1. forberede et omfattende og unikt video-datamateriale til nærmere analyser som vil kunne besvare en række aktuelle forskningsspørgsmål:
2. dokumentere kommende udviklingsaktiviteter i et igangværende udviklingsprojekt på IT-mæssigt førende skole, og sørge for den vitale dataindsamling mens projektet kører;
3. udarbejde en ansøgning om mindst et ph.d.-stipendium til videre arbejde med datamaterialet og forskningsprojekt om udvikling af folkeskolen gennem brug af IKT;
4. formidle resultater fra dataanalysen i form af videnskabelige artikler og konferencebidrag.
Gennem de fortsat følgeforskning og data-behandlingen er det målet at:
1. forberede et omfattende og unikt video-datamateriale til nærmere analyser som vil kunne besvare en række aktuelle forskningsspørgsmål:
2. dokumentere kommende udviklingsaktiviteter i et igangværende udviklingsprojekt på IT-mæssigt førende skole, og sørge for den vitale dataindsamling mens projektet kører;
3. udarbejde en ansøgning om mindst et ph.d.-stipendium til videre arbejde med datamaterialet og forskningsprojekt om udvikling af folkeskolen gennem brug af IKT;
4. formidle resultater fra dataanalysen i form af videnskabelige artikler og konferencebidrag.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/09/2010 → 31/12/2010 |
Funding
- Det Obelske Familiefond
- LB Fonden
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.
Activities
- 2 Talks and presentations in private or public companies
-
ICT and Children - a Danish perspective
Davidsen, J. (Speaker)
14 May 2013Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
-
Tablets som kollaborativt læremiddel: Hvordan får vi det til at fungere
Georgsen, M. (Lecturer)
29 Nov 2011Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
Research output
-
Micro Ethnographic Research as a Method for Informing Educational Technology Design in Practice
Davidsen, J. & Vanderlinde, R., 26 Apr 2013, In: American Educational Research Association. Annual Meeting Program.Research output: Contribution to journal › Conference abstract in journal › Research › peer-review
-
Exploring new pedagogies and classroom practices as a means to capacity building within ICT-based teaching and learning
Georgsen, M., 12 Apr 2011. 1 p.Research output: Contribution to conference without publisher/journal › Paper without publisher/journal › Research › peer-review
Open AccessFile675 Downloads (Pure) -
Interaction between learners in an interactive learning environment
Davidsen, J. & Georgsen, M., 12 Apr 2011. 2 p.Research output: Contribution to conference without publisher/journal › Paper without publisher/journal › Research › peer-review
Open AccessFile303 Downloads (Pure)