MoOZ - mobile oplevelseszoner

Project Details

Description

Hensigten med projektet er at  udbrede kommunikationsteknologi til små og mellemstore virksomheder, der har en lav udnyttelsesgrad af informationsteknologi, nemlig attraktioner og forlystelsesparker, dels at udvikle attraktivt oplevelsesorienteret indhold til mobile medier og lokationsbaserede tjenester til denne brugskontekst og endelig at indsamle viden om, hvilke mobile tjenester og digitalt indhold forbrugerne efterspørger og bruger i bestemte brugssituationer.

Projektets kerne er i korthed

  • at opstille ca. 20 Bluetooth-noder på 6 attraktioner,
  • at udvikle nye mobile indholdskoncepter og digitalt indhold til disse applikationsvirksomheder,
  • at afprøve hvordan brugerne tager de mobile tjenester og det digitale indhold i anvendelse,
  • at opsamle og generalisere viden, således at den bliver anvendelig for fremtidens udvikling af nyeste og tredje IKT-platform (efter computeren og Internettet) mobiltelefonen.

De planlagte løsninger inden for projektet vil bl.a. kunne

  • berige oplevelsen ved at lægge et ekstra digitalt lag over på den oprindelige oplevelse
  • skabe helt nye oplevelsesdimensioner i form af digitale mediascapes over på den fysiske lokalitet
  • forlænge oplevelsen ved at understøtte aktiviteter 'før' og 'efter' den primære oplevelse
  • skabe markedsføringsmuligheder inden for attraktionen og uden for attraktionen
  • skabe grundlag for forskellige former for viral markedsføring fra kunde til kunde
  • skabe helt nye digitale oplevelser inden for traditionelle fysiske oplevelsesrum
StatusActive
Effective start/end date19/05/2010 → …

Collaborative partners

  • Tivoli Karolinelund (Project partner)
  • Sommerland Sjælland (Project partner)
  • Blip Systems (Project partner)
  • Aalborg Zoo (Project partner)
  • Nordsømuseet (Project partner)
  • Faarup Sommerland (Project partner)
  • Danfoss AS (Project partner)
  • N'volve (Project partner)

Funding

  • Vækstforum

Keywords

  • information technology
  • communication technology
  • mobile media
  • experience economy