Nordjyske Fisk med Oplevelse - samlet budget 2.995.000 kr. (eksterne midler)

Project Details

Description

Projektet ” Nordjyske Fisk med Oplevelse” ønsker at forbedre rammebetingelserne og styrke væksten for fiskerisektorens små og mellemstore forarbejdnings- og forædlingsvirksomheder. Projektet tager udgangspunkt i tværfaglig vidensopbygning, netværkssamarbejde, matchmaking og initiering af


radikal fødevareinnovation, og retter sig mod implementering af nye ”to-go ” street food fiskefrokostløsninger. Herunder udviklingen af nytænkende produktdesign, serviceydelser og oplevelser.

Projektet tager udgangspunkt i workshop- og seminaraktiviteter som forbedrer produktinnovation og matchmaking blandt erhvervet, samt giver producenterne nye værktøjer og metoder. Hensigten er derved, at producenter og erhvervet finder vej til uudnyttede forbrugsmarkeder som; dansk togservice og stationskiosker, fødevareservice under sejltransport, nordjyske turistattraktioner og bespisninger, samt salg relateret til gadekøkkener. Projektet vedrører og udgår fra udviklings- og samarbejdsaktiviteterne for delklyngen Smag, Design og Oplevelse, og har direkte sammenhæng med den nordjyske Fødevareklynge.

Samarbejdspartnere: A/S Læsø Fiskeindustri, PANDALUS A/S, Hyttels Røgeri, Nordsøen Oceanarium, Bryghuset Vendia, Visit Nordjylland, Fårup Sommerland, Teknologisk Institut (Institut for Fødevareteknologi), I-TEAM,Colorline Centralkøkkenet, Teknisk skole Thisted, Teknisk skole Hjørring, Launis, Rahbek Fisk.

StatusFinished
Effective start/end date01/01/201031/12/2012

Funding

  • <ingen navn>