Activities per year
Project Details
Description
Dette forskningsprojekt undersøger, hvordan flere unge kan blive inkluderet i demokratisk organiserede ungefællesskaber. Gennem en række casestudier af både foreninger og andre demokratiske ungefællesskaber sætter projektet fokus på, hvordan nye deltagelses, aktivitets- og organiseringsformer kan skabe mulighed for at nye grupper af unge finder vej ind i demokratisk organiserede fællesskaber.
https://www.cefu.dk/emner/forskning-samarbejde/unge-og-demokrati/nye-veje-i-demokratiske-ungefaellesskaber.aspx
https://www.cefu.dk/emner/forskning-samarbejde/unge-og-demokrati/nye-veje-i-demokratiske-ungefaellesskaber.aspx
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/02/2019 → 31/12/2021 |
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.
Activities
-
Bristol: The Policy Press (Publisher)
Bruselius-Jensen, M. (Peer reviewer)
20 Feb 2023Activity: Editorial work and peer review › Peer review of manuscripts › Research
-
Unge som samfundsdeltagere - det formelle, det uformelle og det hverdagslige
Bruselius-Jensen, M. (Lecturer)
7 Dec 2022Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
-
Ungedeltagelse i det Kommunale
Bruselius-Jensen, M. (Lecturer)
17 Nov 2022Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
-
An ideal activist in a privileged society: Studying the internal negotiations and practices of being a young Danish activist
Bruselius-Jensen, M., 20 Feb 2024, Handbook on Youth Activism. Conner, J. (ed.). Edward Elgar Publishing, p. 226-240 14 p.Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
-
Nye tværgående dagsordener og udtryksformer i unges politiske deltagelse: På sporet af en ungdomsgenerationel privilegiedrevet dagsorden om lige muligheder
Bruselius-Jensen, M. & Nielsen, K. T. P., 16 Jun 2022, In: Nordisk Tidsskrift for Ungdomsforskning. 3, 1, p. 12-28Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Open AccessFile531 Downloads (Pure)