Project Details

Description

Da corona-pandemien lukkede store dele af Danmark, og vi alle skulle holde fysisk afstand, måtte undervisere og studerende på AAU og landets øvrige videregående uddannelser få undervisningen til at fungere på nye måder. Vejledningsmøder i grupperum blev afløst af Teams-møder og forelæsninger med talende PowerPoints. Men hvad betyder disse ændrede praksisser egentlig for læring og pædagogik? Kan man f.eks. praktisere online-forelæsninger, hvor man har interaktion og bidrager til refleksion? Kan man engagere sig i undervisning, når man ikke er i samme fysiske rum? Kan man føle sig motiveret, når man er på afstand? Det skal et evalueringsprojekt med deltagelse af 10 videregående uddannelsesinstitutioner inklusive Aalborg Universitet nu indsamle viden om.
StatusFinished
Effective start/end date20/05/202031/12/2020

Collaborative partners

  • University College of Northern Denmark (lead)
  • University College Absalon
  • Aarhus University
  • Danish School of Media and Journalism
  • Roskilde University
  • University of Southern Denmark
  • UCL University College Lillebaelt
  • UC SYD
  • VIA University College

Funding

  • Uddannelses- og forskningsministeriet: DKK1,000,000.00