Udvikling i Fællesskaber

Project Details

Description

Målet med forsknings- og udviklingsprojektet er at frembringe ny evidensbaseret viden om betydning af en ’capacity building’ tilgang for børns trivsel, læring og inklusion, herunder betydningen af.
Forsknings- og udviklingsprojektet indebærer en kvalitativ og en kvantitativ forskningsdel, samt pædagogiske interventioner, bestående af ’capacity building’. Ved at inddrage forskere og forskningsviden samt ved at de deltagende skoler og dagtilbud via kortlægningerne og casestudier får stillet data til rådighed, sørger projektet dels for, at indsatsen dokumenteres systematisk, dels for at denne forskningsviden bliver anvendt i den fremadrettede udvikling og ledelse af læringsmiljøet i den enkelte skole eller dagtilbud, samt på kommunalt plan.
AcronymUIF
StatusFinished
Effective start/end date01/08/201301/08/2016

Activities

  • 2 Journal editor
  • 2 Conference presentations

Aalborg Universitetsforlag (Publisher)

Ole Hansen (Editor), & Line Skov Hansen (Editor)

Jan 2016Jun 2017

Activity: Editorial work and peer reviewJournal editorResearch

Aalborg Universitetsforlag (Publisher)

Line Skov Hansen (Editor)

Aug 2014Mar 2015

Activity: Editorial work and peer reviewJournal editorResearch

Capacity Building and Technology: Developing Schools and Kindergartens through Evidence-Informed Practice

Line Skov Hansen (Lecturer), & Ole Hansen (Lecturer)

13 Jun 2014

Activity: Talks and presentationsConference presentations

Research Output

Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2014

Qvortrup, L., Nordahl, T., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2015, 1 ed. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 108 p. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

Research output: Book/ReportReport

Open Access
File