Activities per year
Project Details
Description
Målet med forsknings- og udviklingsprojektet er at frembringe ny evidensbaseret viden om betydning af en ’capacity building’ tilgang for børns trivsel, læring og inklusion, herunder betydningen af.
Forsknings- og udviklingsprojektet indebærer en kvalitativ og en kvantitativ forskningsdel, samt pædagogiske interventioner, bestående af ’capacity building’. Ved at inddrage forskere og forskningsviden samt ved at de deltagende skoler og dagtilbud via kortlægningerne og casestudier får stillet data til rådighed, sørger projektet dels for, at indsatsen dokumenteres systematisk, dels for at denne forskningsviden bliver anvendt i den fremadrettede udvikling og ledelse af læringsmiljøet i den enkelte skole eller dagtilbud, samt på kommunalt plan.
Forsknings- og udviklingsprojektet indebærer en kvalitativ og en kvantitativ forskningsdel, samt pædagogiske interventioner, bestående af ’capacity building’. Ved at inddrage forskere og forskningsviden samt ved at de deltagende skoler og dagtilbud via kortlægningerne og casestudier får stillet data til rådighed, sørger projektet dels for, at indsatsen dokumenteres systematisk, dels for at denne forskningsviden bliver anvendt i den fremadrettede udvikling og ledelse af læringsmiljøet i den enkelte skole eller dagtilbud, samt på kommunalt plan.
Acronym | UIF |
---|---|
Status | Finished |
Effective start/end date | 01/08/2013 → 01/08/2016 |
-
Aalborg Universitetsforlag (Publisher)
Ole Hansen (Editor) & Line Skov Hansen (Editor)
Jan 2016 → Jun 2017Activity: Editorial work and peer review › Journal editor › Research
-
Aalborg Universitetsforlag (Publisher)
Line Skov Hansen (Editor)
Aug 2014 → Mar 2015Activity: Editorial work and peer review › Journal editor › Research
-
Capacity Building and Technology: Developing Schools and Kindergartens through Evidence-Informed Practice
Line Skov Hansen (Lecturer) & Ole Hansen (Lecturer)
13 Jun 2014Activity: Talks and presentations › Conference presentations
Research output
- 1 Report
-
Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2014
Qvortrup, L., Nordahl, T., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2015, 1 ed. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 108 p. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).Research output: Book/Report › Report › Research › peer-review
Open AccessFile240 Downloads (Pure)