Abstract

Æstetiske læreprocesser har betydning for barnets udvikling, identitetsdannelse og oplevelse af tilhørsforhold til et fællesskab - og dermed står den æstetiske læring ganske centralt i arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Denne bog beskriver, hvordan der i æstetiske aktiviteter som sanglege, teaterstykker, tegning og rytmik gemmer sig et enormt pædagogisk potentiale som noget andet og mere end blot pauseaktiviteter, men som et felt med væsentlige perspektiver for barnets erkendelse, erfaring og læring. Bogen bidrager med eksempler på, hvordan det pædagogiske personale i praksis kan arbejde med æstetiske aktiviteter i relation til de seks læreplanstemaer, og den tilbyder en model rettet direkte mod evaluering af komplekse læreprocesser. En væsentlig pointe i bogen er, at din hverdagskulturelle viden er det perfekte afsæt for at kunne arbejde med æstetisk læring i din daglige praksis.
Original languageDanish
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherDafolo Forlag A/S
Edition03/2019
Number of pages68
ISBN (Print)9788771608052
Publication statusPublished - Aug 2019
SeriesDet ved vi om...
ISSN2246-3267

Cite this

Jensen, J. B. (2019). Æstetiske læreprocesser. (03/2019 ed.) København: Dafolo Forlag A/S. Det ved vi om...
Jensen, Julie Borup. / Æstetiske læreprocesser. 03/2019 ed. København : Dafolo Forlag A/S, 2019. 68 p. (Det ved vi om...).
@book{ec7e0ba0fa8f49f182993411d893d410,
title = "{\AE}stetiske l{\ae}reprocesser",
abstract = "{\AE}stetiske l{\ae}reprocesser har betydning for barnets udvikling, identitetsdannelse og oplevelse af tilh{\o}rsforhold til et f{\ae}llesskab - og dermed st{\aa}r den {\ae}stetiske l{\ae}ring ganske centralt i arbejdet med den styrkede p{\ae}dagogiske l{\ae}replan. Denne bog beskriver, hvordan der i {\ae}stetiske aktiviteter som sanglege, teaterstykker, tegning og rytmik gemmer sig et enormt p{\ae}dagogisk potentiale som noget andet og mere end blot pauseaktiviteter, men som et felt med v{\ae}sentlige perspektiver for barnets erkendelse, erfaring og l{\ae}ring. Bogen bidrager med eksempler p{\aa}, hvordan det p{\ae}dagogiske personale i praksis kan arbejde med {\ae}stetiske aktiviteter i relation til de seks l{\ae}replanstemaer, og den tilbyder en model rettet direkte mod evaluering af komplekse l{\ae}reprocesser. En v{\ae}sentlig pointe i bogen er, at din hverdagskulturelle viden er det perfekte afs{\ae}t for at kunne arbejde med {\ae}stetisk l{\ae}ring i din daglige praksis.",
keywords = "{\AE}stetiske l{\ae}reprocesser, barnets udvikling, identitetsdannelse, tilh{\o}rsforhold, f{\ae}llesskab, p{\ae}dagogiske l{\ae}replan, {\ae}stetisk l{\ae}ring",
author = "Jensen, {Julie Borup}",
year = "2019",
month = "8",
language = "Dansk",
isbn = "9788771608052",
series = "Det ved vi om...",
publisher = "Dafolo Forlag A/S",
edition = "03/2019",

}

Jensen, JB 2019, Æstetiske læreprocesser. Det ved vi om..., 03/2019 edn, Dafolo Forlag A/S, København.

Æstetiske læreprocesser. / Jensen, Julie Borup.

03/2019 ed. København : Dafolo Forlag A/S, 2019. 68 p. (Det ved vi om...).

Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

TY - BOOK

T1 - Æstetiske læreprocesser

AU - Jensen, Julie Borup

PY - 2019/8

Y1 - 2019/8

N2 - Æstetiske læreprocesser har betydning for barnets udvikling, identitetsdannelse og oplevelse af tilhørsforhold til et fællesskab - og dermed står den æstetiske læring ganske centralt i arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Denne bog beskriver, hvordan der i æstetiske aktiviteter som sanglege, teaterstykker, tegning og rytmik gemmer sig et enormt pædagogisk potentiale som noget andet og mere end blot pauseaktiviteter, men som et felt med væsentlige perspektiver for barnets erkendelse, erfaring og læring. Bogen bidrager med eksempler på, hvordan det pædagogiske personale i praksis kan arbejde med æstetiske aktiviteter i relation til de seks læreplanstemaer, og den tilbyder en model rettet direkte mod evaluering af komplekse læreprocesser. En væsentlig pointe i bogen er, at din hverdagskulturelle viden er det perfekte afsæt for at kunne arbejde med æstetisk læring i din daglige praksis.

AB - Æstetiske læreprocesser har betydning for barnets udvikling, identitetsdannelse og oplevelse af tilhørsforhold til et fællesskab - og dermed står den æstetiske læring ganske centralt i arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Denne bog beskriver, hvordan der i æstetiske aktiviteter som sanglege, teaterstykker, tegning og rytmik gemmer sig et enormt pædagogisk potentiale som noget andet og mere end blot pauseaktiviteter, men som et felt med væsentlige perspektiver for barnets erkendelse, erfaring og læring. Bogen bidrager med eksempler på, hvordan det pædagogiske personale i praksis kan arbejde med æstetiske aktiviteter i relation til de seks læreplanstemaer, og den tilbyder en model rettet direkte mod evaluering af komplekse læreprocesser. En væsentlig pointe i bogen er, at din hverdagskulturelle viden er det perfekte afsæt for at kunne arbejde med æstetisk læring i din daglige praksis.

KW - Æstetiske læreprocesser

KW - barnets udvikling

KW - identitetsdannelse

KW - tilhørsforhold

KW - fællesskab

KW - pædagogiske læreplan

KW - æstetisk læring

UR - https://www.dafolo-online.dk/bestil-b%C3%B8ger-og-tryksager-direkte-i-vores-onlinebutik/det-ved-vi-om-serien-det-ved-vi-om---%C3%A6stetiske-l%C3%A6reprocesser-7898

M3 - Bog

SN - 9788771608052

T3 - Det ved vi om...

BT - Æstetiske læreprocesser

PB - Dafolo Forlag A/S

CY - København

ER -

Jensen JB. Æstetiske læreprocesser. 03/2019 ed. København: Dafolo Forlag A/S, 2019. 68 p. (Det ved vi om...).