Projects per year
Abstract
Æstetiske læreprocesser har betydning for barnets udvikling, identitetsdannelse og oplevelse af tilhørsforhold til et fællesskab - og dermed står den æstetiske læring ganske centralt i arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Denne bog beskriver, hvordan der i æstetiske aktiviteter som sanglege, teaterstykker, tegning og rytmik gemmer sig et enormt pædagogisk potentiale som noget andet og mere end blot pauseaktiviteter, men som et felt med væsentlige perspektiver for barnets erkendelse, erfaring og læring. Bogen bidrager med eksempler på, hvordan det pædagogiske personale i praksis kan arbejde med æstetiske aktiviteter i relation til de seks læreplanstemaer, og den tilbyder en model rettet direkte mod evaluering af komplekse læreprocesser. En væsentlig pointe i bogen er, at din hverdagskulturelle viden er det perfekte afsæt for at kunne arbejde med æstetisk læring i din daglige praksis.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | København |
---|---|
Publisher | Dafolo Forlag A/S |
Volume | 1 |
Edition | 1 |
Number of pages | 68 |
ISBN (Print) | 9788771608052 |
Publication status | Published - Aug 2019 |
Series | Det ved vi om... |
---|---|
ISSN | 2246-3267 |
Keywords
- child development
- affiliation
- community
- aesthetic learning
- pedagogic syllabus
- identity formation
Projects
- 1 Finished
-
Program for læringsledelse - dagtilbud
Hansen, O., Ringsmose, C., Hansen, L. S., Hansen, O. H. & Falkesgaard, C. B.
01/08/2015 → 31/10/2020
Project: Research
Research output
- 1 Book
-
Estetiske læreprocesser i barnehagen: Dette vet vi om
Jensen, J. B., 2020, 1 ed. Gyldendal. 72 p.Research output: Book/Report › Book › Research › peer-review