Æstetiske læreprocesser

Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

Abstract

Æstetiske læreprocesser har betydning for barnets udvikling, identitetsdannelse og oplevelse af tilhørsforhold til et fællesskab - og dermed står den æstetiske læring ganske centralt i arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Denne bog beskriver, hvordan der i æstetiske aktiviteter som sanglege, teaterstykker, tegning og rytmik gemmer sig et enormt pædagogisk potentiale som noget andet og mere end blot pauseaktiviteter, men som et felt med væsentlige perspektiver for barnets erkendelse, erfaring og læring. Bogen bidrager med eksempler på, hvordan det pædagogiske personale i praksis kan arbejde med æstetiske aktiviteter i relation til de seks læreplanstemaer, og den tilbyder en model rettet direkte mod evaluering af komplekse læreprocesser. En væsentlig pointe i bogen er, at din hverdagskulturelle viden er det perfekte afsæt for at kunne arbejde med æstetisk læring i din daglige praksis.
Original languageDanish
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherDafolo Forlag A/S
Volume1
Edition1
Number of pages68
ISBN (Print)9788771608052
Publication statusPublished - Aug 2019
SeriesDet ved vi om...
ISSN2246-3267

Keywords

  • child development
  • affiliation
  • community
  • aesthetic learning
  • pedagogic syllabus
  • identity formation

Cite this