Abstract
Betegnelsen Web 2.0 indikerer en udvikling af digital teknologi, der giver brugerne nye muligheder for at være producenter og deltagere i netbaseret kommunikation. '2.0' er i de senere år blevet knyttet til forskellige udgivelser af bøger i relation tiluddannelsessystemet. Udgivelserne Skole 2.0, Didaktik 2.0 og e-Læring på web 2.0 viser alle hen til en pågående proces, hvor det handler om at finde frem til pædagogikker og didaktikker, der kan matche teknologiens potentialer. Web 2.0 er ikke alene det, der udspiller sig ved at aktivere et interface. Interfacet er omgivet af digitale artefakter, der giver anledning til at tænke uddannelsespraksis i nye formater.Denne artikel vil handle om, hvordan web 2.0 og nye digitale artefakter udfordrer os til at flytte os i de didaktiske tænkemodeller, vi almindeligvis anvender i undervisning og læring.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Dansk Pædagogisk Tidsskrift |
Volume | 58 |
Issue number | 4 |
Pages (from-to) | 7-13 |
Number of pages | 6 |
ISSN | 0904-2393 |
Publication status | Published - 2010 |
Externally published | Yes |