Activities per year
Abstract
Mange musikterapeuter, uanset deres specifikke arbejdsfelt, vil kunne nikke genkendende til, at en af deres spidskompetencer er, at kunne etablere et møde med klienten, dér hvor klienten er. Denne artikel sætter fokus på den terapeutstuderendes forberedelse til at møde fremtidige klienter og ser nærmere på musikterapiuddannelsens medvirken til udvikling af terapeutiske kompetencer hos de studerende igennem deltagelse i det terapeutiske spor.
Artiklen er baseret på og refererer til min ph.d. afhandling ”Et Resonant Læringsfelt”, som blev forsvaret i 2010. Formålet med min forskning var primært at undersøge hvordan musikterapistuderende på Aalborg Universitet oplever og beskriver de lære-processer som igangsættes via egen-terapien på uddannelsen. Som perspektivering af undersøgelsen af de studerendes læreprocesser undersøgte jeg professionelle musikterapeuters opfattelse af selv-erfaringens betydning for udvikling af terapeutisk kompetence i praksis. I artiklen introduceres design, metoder og analyser i overordnede træk.
Artiklen er baseret på og refererer til min ph.d. afhandling ”Et Resonant Læringsfelt”, som blev forsvaret i 2010. Formålet med min forskning var primært at undersøge hvordan musikterapistuderende på Aalborg Universitet oplever og beskriver de lære-processer som igangsættes via egen-terapien på uddannelsen. Som perspektivering af undersøgelsen af de studerendes læreprocesser undersøgte jeg professionelle musikterapeuters opfattelse af selv-erfaringens betydning for udvikling af terapeutisk kompetence i praksis. I artiklen introduceres design, metoder og analyser i overordnede træk.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Dansk Musikterapi |
Volume | 8 |
Issue number | 2 |
Pages (from-to) | 14-21 |
Number of pages | 8 |
ISSN | 1603-8800 |
Publication status | Published - Nov 2011 |
Activities
- 1 Journal editor
-
Dansk Musikterapi (Journal)
Ulla Holck (Editor)
1 Jan 2011 → 31 Dec 2011Activity: Editorial work and peer review › Journal editor › Research