At skrive sætter spor: skrivning som formidlings- og læringsstrategi

Line Skov Hansen, Pia Guttorm Andersen

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterCommunication

Abstract

Dette kapitel beskriver kort det uddannelsesforløb, som forfatterne
til bogens kapitler1 har gennemført, og som blandt andet har omhandlet samarbejde i skrivegrupper om produktion af, hvad der i sidste ende er blevet til bogens kapitler. I dette arbejde har skrivegruppernes deltagere indtaget rollen som lærende skribenter med det formål, at de gennem deres fælles arbejde om artiklen fik mulighed for at tilegne sig ny viden og indsigt. Skrivegrupperne har opnået erfaringer med forståelse og formidling af egne og fælles kommunale data og forskningsbaseret viden. Netop samarbejdet om artiklerne, og dermed det at skrive i fællesskab med andre, har været en central del af uddannelsesforløbet. I dette kapitel gives derfor nogle teoretiske perspektiver på skrivning som formidlings- og læringsstrategi.
Original languageDanish
Title of host publicationHvordan bliver vi bedre med data? : Brug af kortlægningsresultater og forskningsbaseret viden i professionele læringsfællesskaber i dagtilbud og skole
EditorsOle Hansen, Anne-Karin Sunnevåg
Number of pages10
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo Forlag A/S
Publication date2020
Pages25-35
Chapter2
ISBN (Print)978-87-7234-016-6
Publication statusPublished - 2020
  • Program for læringsledelse - skole

    Andersen, P. G. (Project Manager), Qvortrup, L. (Project Manager), Hansen, O. (Project Participant) & Hansen, L. S. (Project Participant)

    01/08/201531/03/2020

    Project: Research

  • Program for læringsledelse - dagtilbud

    Hansen, O. (Project Manager), Ringsmose, C. (PI), Hansen, L. S. (Project Coordinator), Hansen, O. H. (PI) & Falkesgaard, C. B. (Project Participant)

    01/08/201531/10/2020

    Project: Research

Cite this