At være ph.d.-studerende inden for vejsektoren

Michael Sørensen

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Hvad er en ph.d.-uddannelse, og hvad kan den bruges til? Hvilke krav er der til ph.d.-studerende, og hvorfor tager det hele tre år at få en ph.d.-grad? Hvordan ser dagligdagen ud, og hvilke goder og ulemper er der ved at være ph.d.-studerende? Dette er nogle af de spørgsmål, der vil blive besvaret i denne artikel. Baggrunden for artiklen er, at jeg i løbet af mit første år som ph.d.-studerende ved trafikforskningsgruppen ved Aalborg Universitet til konferencer og forskellige andre arrangementer har oplevet, at mange medarbejdere fra den danske vej- og trafiksektor ikke helt ved, hvad det vil sige at være ph.d.-studerende.
Original languageDanish
JournalDansk Vejtidsskrift
Volume81
Issue number8
Pages (from-to)55-58
ISSN0011-6548
Publication statusPublished - 2004

Cite this

Sørensen, Michael. / At være ph.d.-studerende inden for vejsektoren. In: Dansk Vejtidsskrift. 2004 ; Vol. 81, No. 8. pp. 55-58.
@article{112a5ad031bd11db8de7000ea68e967b,
title = "At v{\ae}re ph.d.-studerende inden for vejsektoren",
abstract = "Hvad er en ph.d.-uddannelse, og hvad kan den bruges til? Hvilke krav er der til ph.d.-studerende, og hvorfor tager det hele tre {\aa}r at f{\aa} en ph.d.-grad? Hvordan ser dagligdagen ud, og hvilke goder og ulemper er der ved at v{\ae}re ph.d.-studerende? Dette er nogle af de sp{\o}rgsm{\aa}l, der vil blive besvaret i denne artikel. Baggrunden for artiklen er, at jeg i l{\o}bet af mit f{\o}rste {\aa}r som ph.d.-studerende ved trafikforskningsgruppen ved Aalborg Universitet til konferencer og forskellige andre arrangementer har oplevet, at mange medarbejdere fra den danske vej- og trafiksektor ikke helt ved, hvad det vil sige at v{\ae}re ph.d.-studerende.",
keywords = "Ph.d., uddannelse, undervisning, vejledning, Aalborg Universitet, Trafikforskningsgruppen",
author = "Michael S{\o}rensen",
year = "2004",
language = "Dansk",
volume = "81",
pages = "55--58",
journal = "Dansk Vejtidsskrift",
issn = "0011-6548",
publisher = "Dansk Vejtidsskrift AS",
number = "8",

}

Sørensen, M 2004, 'At være ph.d.-studerende inden for vejsektoren', Dansk Vejtidsskrift, vol. 81, no. 8, pp. 55-58.

At være ph.d.-studerende inden for vejsektoren. / Sørensen, Michael.

In: Dansk Vejtidsskrift, Vol. 81, No. 8, 2004, p. 55-58.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

TY - JOUR

T1 - At være ph.d.-studerende inden for vejsektoren

AU - Sørensen, Michael

PY - 2004

Y1 - 2004

N2 - Hvad er en ph.d.-uddannelse, og hvad kan den bruges til? Hvilke krav er der til ph.d.-studerende, og hvorfor tager det hele tre år at få en ph.d.-grad? Hvordan ser dagligdagen ud, og hvilke goder og ulemper er der ved at være ph.d.-studerende? Dette er nogle af de spørgsmål, der vil blive besvaret i denne artikel. Baggrunden for artiklen er, at jeg i løbet af mit første år som ph.d.-studerende ved trafikforskningsgruppen ved Aalborg Universitet til konferencer og forskellige andre arrangementer har oplevet, at mange medarbejdere fra den danske vej- og trafiksektor ikke helt ved, hvad det vil sige at være ph.d.-studerende.

AB - Hvad er en ph.d.-uddannelse, og hvad kan den bruges til? Hvilke krav er der til ph.d.-studerende, og hvorfor tager det hele tre år at få en ph.d.-grad? Hvordan ser dagligdagen ud, og hvilke goder og ulemper er der ved at være ph.d.-studerende? Dette er nogle af de spørgsmål, der vil blive besvaret i denne artikel. Baggrunden for artiklen er, at jeg i løbet af mit første år som ph.d.-studerende ved trafikforskningsgruppen ved Aalborg Universitet til konferencer og forskellige andre arrangementer har oplevet, at mange medarbejdere fra den danske vej- og trafiksektor ikke helt ved, hvad det vil sige at være ph.d.-studerende.

KW - Ph.d.

KW - uddannelse

KW - undervisning

KW - vejledning

KW - Aalborg Universitet

KW - Trafikforskningsgruppen

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 81

SP - 55

EP - 58

JO - Dansk Vejtidsskrift

JF - Dansk Vejtidsskrift

SN - 0011-6548

IS - 8

ER -