Projects per year
Abstract
Formålet med analysen er at skabe et nyt vidensgrundlag for udarbejdelsen af en ny national bæredygtighedsplan inden for erhvervs- og mødeturismeområdet i Danmark.
Analysen har tre centrale analysedele (se Tabel 2, side 18, og Figur 2, side 19). Tallet foran hver del refererer til afsnitsinddelingen i analysen:
Afsnit 4. Danske turismevirksomheder (udbuddet): Hvor langt er danske møde- og erhvervsturismevirksomheder i arbejdet med bæredygtighed? Beskrivelse af bæredygtighed (økonomisk, miljø og social), barrierer og største potentialer med videre.
Afsnit 5. Konkurrerende møde- og erhvervsdestinationer (konkurrencen): Hvordan ligger MeetDenmark i forhold til interna-tionale konkurrenter? Hvordan arbejder konkurrerende destinationer med bæredygtighed sammenlignet med de danske destinationer, er bæredygtighed en central aktivitet for de internationale destinationer med videre?
Afsnit 6. Nationale og internationale møde- og konferencekunder (efterspørgslen): Hvad er kundernes behov, i hvor høj grad efterspørger de bæredygtighed og hvordan er forholdet mellem de velkendte pris og beliggenhed på den ene side og på den anden side bæredygtighed med videre?
Analysen har tre centrale analysedele (se Tabel 2, side 18, og Figur 2, side 19). Tallet foran hver del refererer til afsnitsinddelingen i analysen:
Afsnit 4. Danske turismevirksomheder (udbuddet): Hvor langt er danske møde- og erhvervsturismevirksomheder i arbejdet med bæredygtighed? Beskrivelse af bæredygtighed (økonomisk, miljø og social), barrierer og største potentialer med videre.
Afsnit 5. Konkurrerende møde- og erhvervsdestinationer (konkurrencen): Hvordan ligger MeetDenmark i forhold til interna-tionale konkurrenter? Hvordan arbejder konkurrerende destinationer med bæredygtighed sammenlignet med de danske destinationer, er bæredygtighed en central aktivitet for de internationale destinationer med videre?
Afsnit 6. Nationale og internationale møde- og konferencekunder (efterspørgslen): Hvad er kundernes behov, i hvor høj grad efterspørger de bæredygtighed og hvordan er forholdet mellem de velkendte pris og beliggenhed på den ene side og på den anden side bæredygtighed med videre?
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | København |
---|---|
Publisher | Forlaget Kvistgaard+HIRD |
Number of pages | 93 |
Commissioning body | MeetDenmark |
Publication status | Published - Nov 2021 |
Projects
- 1 Finished
Press/Media
-
Turismevirksomheder glemmer at fortælle om deres grønne arbejde
23/05/2021
4 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Bæredygtighed og danske turismevirksomheder: Indsigter. Udfordringer. Gode råd
Kvistgaard, P., Hird, J., Haslam, C. R. & Larsen, S., Mar 2022, 1. ed. Aalborg: Forlaget Kvistgaard+HIRD. 96 p.Research output: Book/Report › Book › Research
-
Bæredygtighed er også bare ganske almindelig sund fornuft: Analyse af turismevirksomheders holdninger til og arbejde med grøn omstilling på Lolland-Falster
Kvistgaard, P., Hird, J. & Haslam, C. R., 2021, Aalborg. 52 p.Research output: Book/Report › Report › Communication
File -
Grøn omstilling er noget vi skal løfte samlet: Analyse af turismevirksomheders holdninger til og arbejde med grøn omstilling og bæredygtighed i ni landdistriktskommuner
Kvistgaard, P., Hird, J. & Haslam, C. R., 18 May 2021, 56 p.Research output: Book/Report › Report › Research
Open Access