Børns læring: Et interaktionistisk perspektiv

Torben Næsby

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterCommunication

    169 Downloads (Pure)

    Abstract

    Bogen er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for pædagoguddannelsen. Den imødekommer kravet om øget selvaktivitet ved at være en opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Bogen giver forskningsbaseret viden om specifikke temaer og peger på handlemuligheder, metode og didaktik i forhold til pædagogisk arbejde. Kapitlet giver bud på definitioner og anskuer læring og udvikling i et interaktionistisk perspektiv. Der eksemplificeres med begrebet om nærmeste udviklingszone hvordan pædagogen kan interagere meningsfuldt i relationen og kommunikationen med børn.
    Original languageDanish
    Title of host publicationPædagogens grundfaglighed : Grundbog til pædagoguddannelsen
    EditorsIda Kornerup, Torben Næsby
    Number of pages30
    Volume1
    Place of PublicationFrederikshavn
    PublisherDafolo Forlag A/S
    Publication date9 Aug 2014
    Edition1
    Pages96 - 125
    Article number5
    Chapter2
    ISBN (Print)978-87-7160-016-2
    Publication statusPublished - 9 Aug 2014
    SeriesDen professionelle pædagog
    Number1
    Volume1

    Cite this