Baggrunden for informationsteknologi (ikt) og læring på Aalborg Universitet

Research output: Book/ReportBookResearch

Abstract

Med projektet VIrtuelle Læringsmiljøer og Læringsformer (VILL) under Det Digitale Nordjylland er der skabt fundament for en konsolidering og en videreudvikling af de ikt-støttede læreprocesser ved Aalborg Universitet både forskningsmæssigt og uddannelsesmæssigt. Det er denne konsolidering og videreudvikling, som denne rapport handler om. I det følgende redegøres for VILL projektet og E-Learning Lab. Først indledes med VILL projektet - dets formål, metode og organisation. Herefter redegøres for uddannelsesforsøgene og for resultaterne fra E-Learning Lab. I slutningen af rapporten redegøres for projektets økonomi. Rapporten afsluttes med en konklusion, som reflekterer over projektets resultater i forhold til de overordnede formål med VILL projektet og DDN-projektets mål om kompetenceløft og læring i regionen.
Original languageDanish
Place of PublicationAalborg
PublisherAalborg Universitet
Publication statusPublished - 2004

Keywords

  • e-learning
  • design
  • on-campus
  • off-campus

Cite this

@book{a5ee21d02ea511db8de7000ea68e967b,
title = "Baggrunden for informationsteknologi (ikt) og l{\ae}ring p{\aa} Aalborg Universitet",
abstract = "Med projektet VIrtuelle L{\ae}ringsmilj{\o}er og L{\ae}ringsformer (VILL) under Det Digitale Nordjylland er der skabt fundament for en konsolidering og en videreudvikling af de ikt-st{\o}ttede l{\ae}reprocesser ved Aalborg Universitet b{\aa}de forskningsm{\ae}ssigt og uddannelsesm{\ae}ssigt. Det er denne konsolidering og videreudvikling, som denne rapport handler om. I det f{\o}lgende redeg{\o}res for VILL projektet og E-Learning Lab. F{\o}rst indledes med VILL projektet - dets form{\aa}l, metode og organisation. Herefter redeg{\o}res for uddannelsesfors{\o}gene og for resultaterne fra E-Learning Lab. I slutningen af rapporten redeg{\o}res for projektets {\o}konomi. Rapporten afsluttes med en konklusion, som reflekterer over projektets resultater i forhold til de overordnede form{\aa}l med VILL projektet og DDN-projektets m{\aa}l om kompetencel{\o}ft og l{\ae}ring i regionen.",
keywords = "e-l{\ae}ring, l{\ae}ring, uddannelse, ikt-st{\o}ttet, kollaborativ, l{\ae}reprocesser, l{\ae}ringsformer, it, ikt, l{\ae}ringsrum, p{\ae}dagogik, didaktik, virtuel, implementering, design, on-campus, off-campus, asynkron, synkron, kommunikation, videokonference, streaming, l{\ae}ringsplatform, samarbejdssystem, konferencesystem, LMS, CMS, e-learning, design, on-campus, off-campus",
author = "Lone Dirckinck-Holmfeld",
note = "Dirckinck-Holmfeld, Lone (red.) En lang r{\ae}kke bidragydere: Andersen, Hanne: Bojesen, Jakob Cloos : Bygholm, Ann : Gr{\o}nkj{\ae}r, Poul : Hansen, Poul : Kyvsgaard : Jensen, Annie Aarup : J{\ae}ger, Kirsten : Knudsen, Morten : Kaaberb{\o}l, Kristian : Larsen, Jesper Hans : Lorentsen, Annette : Nielsen, Michael Collin : Nyvang, Tom : N{\o}rmark, Kurt : Ryberg, Thomas : Sorensen, Elsebeth Korsgaard : Svendsen, Brian M{\o}ller : S{\o}rensen, Esben Munk",
year = "2004",
language = "Dansk",
publisher = "Aalborg Universitet",

}

Baggrunden for informationsteknologi (ikt) og læring på Aalborg Universitet. / Dirckinck-Holmfeld, Lone.

Aalborg : Aalborg Universitet, 2004.

Research output: Book/ReportBookResearch

TY - BOOK

T1 - Baggrunden for informationsteknologi (ikt) og læring på Aalborg Universitet

AU - Dirckinck-Holmfeld, Lone

N1 - Dirckinck-Holmfeld, Lone (red.) En lang række bidragydere: Andersen, Hanne: Bojesen, Jakob Cloos : Bygholm, Ann : Grønkjær, Poul : Hansen, Poul : Kyvsgaard : Jensen, Annie Aarup : Jæger, Kirsten : Knudsen, Morten : Kaaberbøl, Kristian : Larsen, Jesper Hans : Lorentsen, Annette : Nielsen, Michael Collin : Nyvang, Tom : Nørmark, Kurt : Ryberg, Thomas : Sorensen, Elsebeth Korsgaard : Svendsen, Brian Møller : Sørensen, Esben Munk

PY - 2004

Y1 - 2004

N2 - Med projektet VIrtuelle Læringsmiljøer og Læringsformer (VILL) under Det Digitale Nordjylland er der skabt fundament for en konsolidering og en videreudvikling af de ikt-støttede læreprocesser ved Aalborg Universitet både forskningsmæssigt og uddannelsesmæssigt. Det er denne konsolidering og videreudvikling, som denne rapport handler om. I det følgende redegøres for VILL projektet og E-Learning Lab. Først indledes med VILL projektet - dets formål, metode og organisation. Herefter redegøres for uddannelsesforsøgene og for resultaterne fra E-Learning Lab. I slutningen af rapporten redegøres for projektets økonomi. Rapporten afsluttes med en konklusion, som reflekterer over projektets resultater i forhold til de overordnede formål med VILL projektet og DDN-projektets mål om kompetenceløft og læring i regionen.

AB - Med projektet VIrtuelle Læringsmiljøer og Læringsformer (VILL) under Det Digitale Nordjylland er der skabt fundament for en konsolidering og en videreudvikling af de ikt-støttede læreprocesser ved Aalborg Universitet både forskningsmæssigt og uddannelsesmæssigt. Det er denne konsolidering og videreudvikling, som denne rapport handler om. I det følgende redegøres for VILL projektet og E-Learning Lab. Først indledes med VILL projektet - dets formål, metode og organisation. Herefter redegøres for uddannelsesforsøgene og for resultaterne fra E-Learning Lab. I slutningen af rapporten redegøres for projektets økonomi. Rapporten afsluttes med en konklusion, som reflekterer over projektets resultater i forhold til de overordnede formål med VILL projektet og DDN-projektets mål om kompetenceløft og læring i regionen.

KW - e-læring

KW - læring

KW - uddannelse

KW - ikt-støttet

KW - kollaborativ

KW - læreprocesser

KW - læringsformer

KW - it

KW - ikt

KW - læringsrum

KW - pædagogik

KW - didaktik

KW - virtuel

KW - implementering

KW - design

KW - on-campus

KW - off-campus

KW - asynkron

KW - synkron

KW - kommunikation

KW - videokonference

KW - streaming

KW - læringsplatform

KW - samarbejdssystem

KW - konferencesystem

KW - LMS

KW - CMS

KW - e-learning

KW - design

KW - on-campus

KW - off-campus

M3 - Bog

BT - Baggrunden for informationsteknologi (ikt) og læring på Aalborg Universitet

PB - Aalborg Universitet

CY - Aalborg

ER -